SON GÜNCELLEME: 31/12/2015 Dış
Ticaret Müsteşarlığından: MAKEDONYA CUMHURİYETİ MENŞELİ BAZI TARIM ÜRÜNLERİ İTHALATINDA
TARİFE KONTENJANI UYGULANMASINA İLİŞKİN
TEBLİĞ Amaç ve Kapsam MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, 19/9/2000 tarihli ve 2000/1336 sayılı “Makedonya
Cumhuriyeti Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı
Uygulanması Hakkında Karar” uyarınca, Makedonya Cumhuriyeti menşeli bazı
tarım Ürünleri ithalatında uygulanacak tarife kontenjanlarının
düzenlenmesidir. Dayanak MADDE 2- (1) Bu Tebliğ, 19/9/2000
tarihli ve 2000/1336 sayılı “Makedonya Cumhuriyeti Menşeli Bazı Tarım Ürünleri
İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar” ve 14/4/2010
tarihli ve 2010/339 sayılı “İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi
Hakkında Karar”a dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3- (1) Bu Tebliğde yer alan; a) Bakanlık:
Ekonomi Bakanlığını, b) Genel
Müdürlük: Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğünü, c) Denetim
Birimleri: Ekonomi Bakanlığı Denetim Hizmetleri Başkanlığı ile Gümrük ve
Ticaret Bakanlığının ilgili denetim birimlerini, ç) Tarife kontenjanı: Belirli bir
dönem itibarıyla gümrük vergisinde ve/veya diğer mali yüklerde indirim
yapılan ya da muafiyet sağlanan ithalatın miktarını, d) İthal lisansı: Tarife kontenjanı
uygulaması kapsamında ithalat yapılmasını sağlamak üzere Bakanlıkça
düzenlenen ve bir örneği Ek-l’ de yer alan belgeyi, e) Tarife kontenjanı dönemi: Tarife
kontenjanı kapsamında ithalatın yapılabileceği belirli bir dönemi, f) Talep toplama yöntemi (TTY):
Başvuruların tarife kontenjanı dönemi başlangıcından önceki 1 (bir) ay
içerisinde yapıldığı ve başvuru döneminin bitmesini müteakip, tarife
kontenjanı tahsisatı yapılabilecek nitelikteki başvuru sahibi firmalara,
ilgili dağıtım kriterleri çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatının
yapıldığı yöntemi, g) Başvuru sırasına göre eşit oranda
tahsis yöntemi (EOTY): Başvurunun tarife kontenjanı dönemi içerisinde
yapıldığı ve tarife kontenjanının, tarife kontenjanı tahsisi yapılabilecek
nitelikteki başvuru sahibi firmalara, ilgili dağıtım kriterleri çerçevesinde
başvuru sırası dikkate alınarak eşit miktarda tahsis edildiği yöntemi, ğ) Referans dönemi: Tarife kontenjanı
başvurusunun yapıldığı yıl hariç son iki takvim yılını, h) Tarife kontenjanı başvuru dönemi:
TTY’ ne göre tahsisatı yapılan tarife kontenjanları için tarife kontenjanı
döneminin başlangıcından önceki 1 (bir) ayı, EOTY’ne
göre tahsisatı yapılan tarife kontenjanları için ise tarife kontenjanı dönemi
ile aynı dönemi, ı) Firma: Tarife kontenjanlarından
faydalanmak üzere başvuruda bulunan, ticaret siciline veya esnaf ve sanatkar
siciline ve ilgili sanayi ve/veya ticaret odasına veya esnaf ve sanatkarlar
odasına kayıtlı, gerçek veya tüzel kişiler ile tahsisat önceliği bulunan
kurum ve kuruluşları, i) İthalat performansı: Firmanın
başvurusunun değerlendirildiği tarihteki Bakanlık Bilgi Sistemi
verileri esas alınarak tespit edilen, tarife kontenjanı konusu maddede
referans döneminde gerçekleştirdiği ithalat miktarını (tarife kontenjanı
konusu maddeye ait ayn bir gümrük tarife istatistik
pozisyonu bulunmaması halinde tarife kontenjanı açılan ilgili gümrük tarife
istatistik pozisyonu kapsamında yapılan toplam ithalat miktarını). j) Üretim performansı: Firmanın,
referans döneminde tarife kontenjanı konusu maddede gerçekleştirdiği üretim
(paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç) miktarını, k) Tüketim performansı: Firmanın,
referans döneminde üretimde hammadde olarak kullandığı tarife kontenjanı
konusu maddenin (paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç) miktarını, 1) Geleneksel ithalatçı: Referans
döneminde tarife kontenjanı konusu maddeye ilişkin ithalat performansı olan
firmayı, m) Sanayici: Referans döneminde tarife
kontenjanı konusu maddeye ilişkin üretim performansı ve/veya tüketim performansı
olan (paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç) firmayı ifade eder. Tarife Kontenjanı Tahsisatı İçin Başvuru ve Başvuruların Sonuçlandırılması MADDE 4- (1) Tarife kontenjanı tahsisat
talebinde bulunan firmaların, Ek-2’deki tabloda yer alan tarife kontenjanlarından
dağıtımı TTY’ ne göre yapılacak olanlar için, tarife kontenjanı döneminin
başlangıcından önceki 1 (bir) ay içerisinde, dağıtımı EOTY’ ne göre yapılacak
olanlar için ise tarife kontenjanı dönemi içerisinde. Bakanlığa
müracaat etmeleri zorunludur. (2) Tarife kontenjanı tahsisat
talebinde bulunan firmaların, her tarife kontenjanı dönemi için; dağıtımı TTY’ne göre yapılacak olan tarife kontenjanlarına ilişkin
her bir tarife kontenjanı tahsisatı başvurusunda her defasında tam ve
eksiksiz olarak; dağıtımı EOTY’ ne göre yapılacak olan tarife kontenjanlarına
ilişkin her bir tarife kontenjanında ise sadece ilk tarife kontenjanı
tahsisatı başvurusunda tam ve eksiksiz olarak, Ek-3’te yer alan belgeler ile
birlikte Bakanlığa müracaat etmeleri zorunludur. (3) Ancak, dağıtımı EOTY’ ne göre
yapılacak olan tarife kontenjanlarına ilişkin her bir tarife kontenjanında
her tarife kontenjanı döneminde firmalar adına yapılan ilk tarife kontenjanı
tahsisatını müteakip aynı tarife kontenjanı tahsisatı için yapılacak başvuruda
tarife kontenjanı tahsisat talebinde bulunan firmaların; Ek-3’te yer alan
belgelerden her halükarda 1 ve 4 numaralı belgeler ve diğer belgelerden ise
sadece geçerliliğini yitirmiş ve güncellenmesi gerekli olanlar ile birlikte,
Ek-3’te açıklandığı şekliyle, Bakanlığa müracaat etmeleri zorunludur. (4) Ek-2’deki tabloda yer alan tarife
kontenjanlarında, tahsisat önceliği bulunan kurum ve kuruluşlar için Ek-3’te
belirtilen belgeleri tam ve eksiksiz olarak ibraz etme veya başvuru dönemi
içerisinde müracaat etme şartı aranmaz. (5) Ek-2’deki tabloda yer alan tarife
kontenjanlarının tahsisatı için yapılan başvurulara ilişkin eksiklikler
tarife kontenjanı dönemi içerisinde tamamlanamaz ve eksikliklerin giderilmesi
ile ilgili firmalara Genel Müdürlükçe bildirim yapılmaz. Ancak, ihtiyaç duyulması
halinde Genel Müdürlükçe Ek-3’te yer alan belgeler ile ilgili firmadan
ve/veya bu belgeleri düzenleyen kurum ve kuruluşlardan ek veya açıklayıcı
bilgi ve belge talep edilebilir. (6) Tarife kontenjanı tahsisatı
taleplerine ilişkin başvurularda Bakanlığa ibraz edilen belgeler
hiçbir suretle iade edilmez ve başka bir başvuru için kullanılamaz. (7) Ek-2’deki tabloda yer alan ve
dağıtımı TTY’ ne göre yapılacak olan tarife kontenjanlarının her biri için,
aynı firma tarafından bir tarife kontenjanı başvuru döneminde tarife
kontenjanı tahsisatı için sadece bir başvuru yapılması esastır. Aksi durumda,
değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki en son başvuru değerlendirmeye
alınır. (8) Ek-2’deki tabloda yer alan ve
dağıtımı EOTY’ ne göre yapılacak olan tarife kontenjanlarının her biri için,
aynı firma tarafından bir tarife kontenjanı başvuru döneminde tarife
kontenjanı tahsisatı için sadece bir başvuru yapılması esastır. Aksi durumda,
değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki ilk başvuru değerlendirmeye alınır.
Ancak, aynı tarife kontenjanı döneminde daha önce aynı tarife kontenjanında
adına düzenlenen en son ithal lisansı firma nüshasının aslını Bakanlığa
iade eden firmalara talepte bulunmaları durumunda, aynı tarife kontenjanında
tahsisat yapılarak yeniden ithal lisansı düzenlenebilir. (9) Bu Tebliğ kapsamındaki tarife
kontenjanlarının tahsisatı için, Ek-3’te belirtilen belgeleri tam ve eksiksiz
olarak içermeyen veya tarife kontenjanı başvuru dönemi içerisinde yapılmayan
veya Ek-2’deki tabloda ilgili tarife kontenjanının karşısında ‘Tahsisat
Yapılacak Firma Türü” sütununda belirtilen nitelikte olmayan firmalar
tarafından yapılan veya bu Tebliğ hükümlerine istinaden adlarına ithal
lisansı düzenlenmemesi hususunda yaptırıma tabi olan firmalar tarafından yapılan
başvurular olumsuz sonuçlandırılır. Ek-2’deki tabloda yer alan herhangi bir
tarife kontenjanının tamamının tahsisat önceliği bulunan kurum ve kuruluşlara
tahsis edilmesi durumunda diğer firmalarca söz konusu tarife kontenjanına
ilişkin yapılmış başvurular olumsuz sonuçlandırılır. Ek-2’deki tabloda yer
alan ve dağıtımı EOTY’ne göre yapılan herhangi bir
tarife kontenjanının tamamının tahsis edilmesini müteakiben söz konusu tarife
kontenjanının tahsisatına ilişkin yapılan başvurular olumsuz sonuçlandırılır. (10)
Ek-2’deki tabloda yer alan ve ilgili tarife kontenjanı kapsamı maddelerden
yalnızca bir ya da birden fazla G.T.İ.P. için uygunluk yazısı aranan tarife
kontenjanlarına yapılacak müracaatlarda uygunluk yazısının ibraz edilmesi
halinde ilgili tarife kontenjanı kapsamı maddelerin tamamı için, uygunluk
yazısının ibraz edilmemesi halinde ise uygunluk yazısı aranan maddeler hariç
tutularak kalan maddeler için ithal lisansı düzenlenir. Tarife
Kontenjanı Tahsisat Yöntemi MADDE
5-
(1) Ek-2’deki tabloda “Tahsisat Yöntemi” sütunundaki; a)
“TTY”
ibaresi, talep toplama yöntemi, b)
“EOTY”
ibaresi, başvuru sırasına göre eşit oranda tahsis yöntemi ile ilgili
tarife kontenjanının tahsis edileceğini ifade
eder. Tahsisat
Önceliği Bulunan Kurum ve Kuruluşlar MADDE
6-
(1) Ek-2’de yer alan tabloda “Tahsisat Önceliği Bulunan Kurum ve Kuruluşlar”
sütunundaki; a)
“ESK”
ibaresi, Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü’nün, b)
“TMO”
ibaresi, Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü’nün, c)
“YTTSKB”
ibaresi, Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birlikleri’nin, d)
“TŞF”
ibaresi, Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü’nün ilgili tarife
kontenjanında tahsisat önceliği bulunduğunu ifade eder. Tarife
Kontenjanı Tahsisatı Yapılacak Firmalar MADDE
7-
(1) Ek-2’deki tabloda “Tahsisat Yapılacak Firma Türü” sütunundaki; a)
“Ü”
harfi, üretim performansı olan sanayicilere, b)
“T”
harfi, tüketim performansı olan sanayicilere, c)
“İ”
harfi, geleneksel ithalatçılara ilgili tarife
kontenjanının tahsis edileceğini ifade eder. Dağıtım
Kriterleri MADDE
8-
(1) Ek-2’deki tabloda “Bir Defada Talep Edilebilecek Azami Tarife Kontenjanı
Miktarı” sütununda belirtilen miktar, söz konusu tablonun “Tarife Kontenjanı
Dönemi” sütununda tarife kontenjanının karşısında yer alan dönemde ilgili
tarife kontenjanında, dağıtımı EOTY’ne göre yapılan
tarife kontenjanları için bir firmaya bir defada tahsis edilebilecek azami
tarife kontenjanı miktarlarım; dağıtımı TTY’ne göre
yapılan tarife kontenjanları için ise bir firmanın talep edebileceği ve bir
firmaya tahsis edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarlarını
belirtmektedir. (2) Firmalara başvurusunda
talep ettiği tarife kontenjanı miktarından daha fazla miktarda tahsisat
yapılamaz. (3) Tahsisat önceliği bulunan
kurum ve kuruluşların talepte bulunması halinde, Ek-2’deki tabloda yer alan
tarife kontenjanlarının tamamı veya bir bölümü söz konusu kurum ve
kuruluşlara tahsis edilebilir. Aksi durumda Bakanlıkça
belirlenecek dağıtım kriterleri çerçevesinde değerlendirmeye alınabilecek
nitelikte başvuruda bulunan firmalara tahsis edilir. (4) Bakanlıkça belirlenecek
dağıtım kriterleri çerçevesinde yapılacak dağıtımda herhangi bir firmanın
talep ettiği miktardan daha fazla tahsisat hakkı oluşması halinde, firmanın
talep ettiği tarife kontenjanı miktarının tamamının tahsisatı yapılır ve
tahsisat hakkının talep edilen miktarı aşan kısmı, her defasında talep edilen
tarife kontenjanı miktarından daha fazla tahsisat hakkı oluşan firma(lar) hariç tutularak diğer firmalar arasında aynı
kriterlerle yeniden dağıtılarak tahsis edilir. (5) Ek-2’deki tabloda yer alan tarife
kontenjanları tahsisatı için yapılan ve değerlendirmeye alınabilecek
nitelikteki başvurularda talep edilen toplam tarife kontenjanı miktarının,
tahsis edilebilecek toplam tarife kontenjanı miktarıyla aynı veya daha düşük
olması halinde talepler aynen karşılanır ve tahsisatı yapılmayan tarife
kontenjanı miktarının dağıtımı Bakanlıkça yayımlanacak yeni bir Tebliğ
ile yapılabilir. (6) Ek-2’deki tabloda yer alan ve
dağıtımı EOTY’ne göre yapılan tarife
kontenjanlarına ilişkin başvurular. Bakanlık genel evrak kayıt tarihi
ve kayıt numarası esas alınarak, aynı tablonun “Bir Defada Talep Edilebilecek
Azami Tarife Kontenjanı Miktarı” sütununda ilgili tarife kontenjanının
karşısında yer alan miktarı aşmamak üzere, sırasıyla sonuçlandırılır. Ancak
tarife kontenjanı başvuru döneminin başlangıç tarihinden itibaren ilk 5 (beş)
iş günü içerisinde yapılan başvurularda talep edilen toplam miktarın o madde
için açılmış toplam tarife kontenjanı miktarını aşması durumunda, sadece bu
talepler toplam tarife kontenjanının eşit şekilde tahsis edilmesiyle karşılanır. İthal Lisansı Düzenlenmesi MADDE 9- (1) Bu Tebliğde belirtilen usul
ve esaslar çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatı yapılan firmalar adına Bakanlıkça
ithal lisansı düzenlenir. Bu Tebliğin 4 üncü maddesinin 8 inci fıkrası hükmü
saklı kalmak kaydıyla, herhangi bir tarife kontenjanı tahsisatına istinaden
sadece bir ithal lisansı düzenlenir. Ancak, tahsisat önceliği bulunan kurum
ve kuruluşlar için talepte bulunulması durumunda bir tarife kontenjanı
tahsisatına istinaden birden fazla ithal lisansı düzenlenebilir. (2) İthal lisansı, bir tanesi tarife
kontenjanı tahsisi yapılan firmaya verilmek üzere (firma nüshası) ve bir
tanesi Bakanlıkta kalmak üzere (Bakanlık nüshası) 2 (iki) nüsha
olarak düzenlenir. İthal Lisansı Kullanımı MADDE 10-
(1) Bu Tebliğ kapsamında Bakanlıkça düzenlenen ithal lisansları, ithal
lisansında belirtilen süre sonuna kadar geçerli olup, bu süre kesinlikle
uzatılamaz. (2) Bu Tebliğ kapsamında ithal
edilecek maddeye ilişkin gümrük beyannamesinin, ithal lisansının geçerlilik
süresi içerisinde tescil edilmiş olması şarttır. (3) İthal lisansının firma tarafından
ilgili gümrük idaresine ibrazı zorunludur. (4) Bu Tebliğ kapsamında düzenlenen
ithal lisansıyla yapılacak ithalatta sadece ithal lisansında kayıtlı miktar
kadar ithalat için indirimli gümrük vergisi ve/veya diğer mali yükler
uygulanmak üzere ithalat yapılabilir. (5) İthal lisansı kapsamındaki
ithalatın doğrudan ithal lisansı sahibi firma tarafından yapılması
zorunludur. İthal lisansları üçüncü kişilere devredilemez. (6) İthal lisansı kapsamında ithalatı
gerçekleşecek maddelerin ithalatının tabi olduğu diğer mevzuat hükümlerine
göre gümrük idaresine ibrazı gereken belgelerin firma tarafından ithalat
işlemleri sırasında ilgili gümrük idaresine ibrazı zorunludur. (7) İthal lisansı kapsamında yapılan
ithalatta yükümlü tarafından ithal lisansının tarih ve sayısının gümrük
beyannamesinin ilgili bölümüne kaydedilmesi zorunludur. Gümrük İdaresince Yapılacak
İşlemler MADDE 11- (1) Bu Tebliğ kapsamında
düzenlenen ithal lisansıyla yapılacak ithalatta, ithal lisansı firma nüshası
ithalat işlemleri sırasında ilgili gümrük idaresince aranır. (2) İthal lisansı kapsamında yapılan
ithalata ilişkin gerekli düşümler ilgili gümrük idaresi tarafından ithal
lisansının firma nüshasının arka yüzüne işlenerek imza ve mühür altına
alınır. Bu sayfada yer kalmaması halinde, yeni sayfa ilave edilerek ilave edilen
sayfa adedi ithal lisansı firma nüshasının aslına derç edilerek imza ve mühür
altına alınır. İthal Lisansının Revizesi MADDE 12- (1)
İthal lisansı firma nüshasının aslı ve değişiklik talebine ilişkin ilgili
belgeler ile birlikte başvurulması halinde, ithal lisansına ilişkin revize
talepleri Bakanlıkça sonuçlandırılır. İthal Lisansının Zayii MADDE 13- (1) İthal lisansının zayii
(kaybolması veya kullanılamaz hale gelmesi) halinde, zayie ilişkin gazete
ilanı ve/veya bu hususu belgelendiren ilgili belgeler ile başvurulması
halinde. Bakanlıkça üzerine“ Zayiinden dolayı yeniden düzenlenmiştir”
şeklinde şerh düşülerek, ithal lisansının kullanılmamış olan kısmı için yeni
ithal lisansı düzenlenebilir. (2) Ek-2’deki
tabloda yer alan ve dağıtımı EOTY’ne göre yapılan
tarife kontenjanları kapsamında düzenlenmiş olan ve tamamı kullanılmış
bulunan bir ithal lisansının zayii halinde, zayie ilişkin gazete ilanı
ve/veya bu hususu belgelendiren ilgili belgeler ile başvurulması durumunda, 4
üncü maddenin sekizinci fıkrasında belirtilen en son ithal lisansı firma
nüshasının aslının Bakanlığa iade edilmesi şartı aranmaz. İthal Lisansın İadesi MADDE 14- (1) Bu Tebliğin 4 üncü maddesinin
8 inci fıkrası hükümleri saklı kalmak kaydıyla, bu Tebliğ kapsamında düzenlenen
ithal lisansı firma nüshasının Bakanlığa iade edilmesi zorunlu değildir. (2) Bakanlığa iade edilen ithal
lisansı hiçbir suretle firmalara geri verilmez. Yaptırım MADDE 15- (1) Bu Tebliğ kapsamında
düzenlenen ithal lisansı ile yapılacak ithalat işlemlerine esas olan
belgelerde tahrifat yapıldığının veya sahte belge kullanıldığının veya ithal
lisansının üçüncü kişilere devredildiğinin veya ithal lisansına konu ithal
işlemlerinde bu Tebliğ ile belirtilen diğer hususlara aykırı davranıldığının
Denetim Birimlerince tespiti halinde, Bakanlıkça ilgili ithal lisansı
iptal edilir ve kendilerine iptal işleminden itibaren 5 yıl süreyle bu Tebliğ
çerçevesinde tarife kontenjanı tahsis edilmez. Diğer Mevzuat Hükümleri MADDE 16- (1)
Bu Tebliğ, ithal lisansı kapsamında ithalatı gerçekleşecek maddenin
ithalatının tabi olduğu diğer mevzuat hükümlerinin uygulanmasını engellemez. Yetki MADDE 17- (1) Bakanlık bu Tebliğ
hükümlerine istinaden, genelgeler çıkarmaya, izin ve talimat vermeye, özel ve
zorunlu durumları inceleyip sonuçlandırmaya ve uygulamada ortaya çıkacak
ihtilafları idari yoldan çözümlemeye yetkilidir. Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat MADDE 18- (1) 30/10/2004 tarihli ve 25628
sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Makedonya Cumhuriyeti Menşeli Bazı Tarım
Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ”
yürürlükten kaldırılmıştır. GEÇİCİ MADDE 1-
(1) 2010 yılına münhasıran, Ek-2’de yer alan tarife kontenjanlarının toplam
miktarlarından, bu Tebliğin 18 inci maddesi ile yürürlükten kaldırılan
mevzuat kapsamında bu Tebliğin yayımı tarihine kadar tarife kontenjanlarının
tahsis edilmiş olan miktarları düşülerek, kalan miktarlarının tahsisatı bu
Tebliğ kapsamında gerçekleştirilir. (2) Bu Tebliğin 18 inci maddesi ile
yürürlükten kaldırılan mevzuat çerçevesinde düzenlenen ve geçerlilik süresi
sona ermemiş olan ithal lisansları, bu Tebliğ’in lehteki hükümleri saklı
kalmak kaydıyla, düzenlenmesine esas mevzuat hükümlerine tabidir. (3) Bu Tebliğin yayımı tarihinden önce
Dış Ticaret Müsteşarlığı Genel Evrak Bürosu’ndan numara almış
başvurular, bu Tebliğ’in lehteki hükümleri saklı kalmak kaydıyla, başvurunun
yapıldığı tarihte geçerli olan Tebliğ’e göre değerlendirilir ve bu Tebliğ’e
göre sonuçlandırılır. Yürürlük MADDE 19- (1) Bu Tebliğ yayımı
tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 20 –
(1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür. 24
Eylül 2010 CUMA Resmî
Gazete Sayı
: 27709 İthal Lisansı Örneği İTHAL
LİSANSI T.C.
EKONOMİ BAKANLIĞI
Not: Gümrük idarelerince, ihtiyaca binaen
düzenlenecek ilave sayfalar buraya eklenecektir Ek-2 Makedonya Cumhuriyeti Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Uygulanan Tarife
Kontenjanları Listesi
Ek-3 Başvurularda İbrazı Gereken
Belgeler
A-
Tüm başvurular
için ibrazı gereken belgeler: 1-
Bir
örneği Ek-4’te yer alan “Başvuru Formu” (Firmayı temsil ve ilzama
yetkili temsilci veya temsilciler tarafından imzalanmış ve imza sahiplerinin
ad ve soyadlarının açıkça yazılmış olması ve her başvuruda ibraz edilmesi
gerekmektedir.) 2-
İmza
sahiplerinin firmayı temsil ve ilzama yetkili olduğunu kanıtlayan geçerli imza
sirkülerinin veya imza beyanlarının aslı veya noter onaylı sureti 3-
Firma
unvanının yer aldığı Ticaret Sicil Gazetesi’nin aslı veya noter veya
ticaret ve/veya sanayi odaları veya ticaret sicili memurlukları tarafından onaylı
örneği veya firma/esnaf-sanatkarın unvanının yer aldığı Esnaf ve Sanatkarlar
Sicil Gazetesi’nin aslı veya noter veya esnaf ve sanatkarlar odaları veya esnaf ve sanatkar sicil müdürlüğü
tarafından onaylı örneği (Unvan değişikliği olması durumunda, unvan
değişiklikleri ile mevcut duruma ilişkin ticaret sicil gazetelerinin/esnaf ve
sanatkarlar sicil gazetesinin her birinin ibrazı gerekmektedir.) 4-
Aynı
tarife kontenjanı döneminde, aynı tarife kontenjanı için yeniden başvuruda
bulunan firmalar için, söz konusu tarife kontenjanına ilişkin firma adına
düzenlenen en son ithal lisansının aslı 5-
Ek-2’de
yer alan tarife kontenjanlarına ilişkin tablonun “Tarife Kontenjanı Kod No”
sütununda, yanında (*) işareti bulunan maddeler için Gıda, Tarım ve
Hayvancılık Bakanlığından alınan ve tarife kontenjanı tahsis talebinde
bulunan firma adına düzenlenmiş geçerli uygunluk
yazısının aslı B- Sanayici vasfı ile
müracaat edecekler için ibrazı gereken ek belgeler: 1-
Tarife
kontenjanı talebi yapılan maddeyle ilgili üretim ve/veya tüketim rakamlarını
ayrıntılı olarak içeren geçerli kapasite raporunun bağlı bulunulan
ticaret ve/veya sanayi odası ya da esnaf ve sanatkârlar odası tarafından
tasdik edilmiş sureti (Kapasite raporunun
aslı veya noter onaylı sureti kabul edilmeyecektir.) 2-
Bir
örneği Ek-5’te yer alan ve firmayı temsil ve ilzama yetkili temsilci veya
temsilciler ve yeminli mali müşavir tarafından imzalanmış olan Faaliyet
Formu (Ekine formu tasdik eden Yeminli Mali Müşavirin bağlı bulunduğu
Yeminli Mali Müşavirler Odası’ndan alınan ve başvuru tarihi itibariyle
geçerli olan “Faaliyet Belgesi”nin
eklenmiş olması gerekmektedir.) Açıklamalar : 1- Tarife
kontenjanı tahsis taleplerine ilişkin başvurularda Bakanlığa ibraz edilen
belgeler hiçbir suretle iade edilmez ve başka bir başvuru için kullanılamaz. 2- Başvuru
için gerekli bilgi ve belgeleri tam ve eksiksiz olarak içermeyen ve süresi
içerisinde usulüne uygun olarak yapılmayan başvurular olumsuz
sonuçlandırılır. 3- Sanayici
vasfı ile tarife kontenjanı tahsis talebinde bulunan firmalar, ibraz
ettikleri “Sanayici vasfı ile müracaat edecekler için ibrazı gereken ek belgeler”in tam ve eksiksiz olmaması halinde, tarife
kontenjanı tahsisatında sanayici vasfı ile değerlendirilmez. Ancak, ilgili
firmanın “Tüm başvurular için ibrazı gereken belgeler”i
tam ve eksiksiz olarak ibraz etmiş olması ve ilgili tarife kontenjanının
sanayici vasfı olmayan firmalara da tahsis edilebilecek nitelikte olması
halinde, söz konusu firma başvurusu sadece bu kapsamda değerlendirilir. Ek-4 Makedonya Cumhuriyeti Menşeli Bazı
Tarım Ürünleri
İthalatında Uygulanan Tarife
Kontenjanından Yararlanmak ve İthal Lisansı Almak İçin Başvuru Formu Örneği Tarih: ....../..../........ EKONOMİ BAKANLIĞINA
(İthalat Genel
Müdürlüğü) 2000/1336
sayılı “Makedonya Cumhuriyeti Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife
Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar” ile bu
Karara istinaden hazırlanan “Makedonya Cumhuriyeti Menşeli Bazı Tarım
Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ”
kapsamında, aşağıda belirtilen madde için firmamız adına tahsis yapılması ve
İthal Lisansı düzenlenmesi hususunda gereği müsaadelerine arz olunur. Bakanlığınızca
talep edilen bilgi ve belgeler eksiksiz olarak sunulmakta olup, yaptığımız
başvuruda yer alan bilgilerin doğru olduğunu ve bilgilerin doğru olmaması
halinde doğacak hukuki sorumluluktan müştereken ve/veya müteselsilen
sorumlu olduğumuzu kabul ve taahhüt ederiz.
I-
Firmanın; 2) Adı/Unvanı(1): 3) Bağlı bulunulan vergi dairesi ve
vergi sicil numarası/T.C. kimlik numarası: 4) Sigorta Sicil Numarası: 5) Tebligat adresi(2): 6) Telefon:
Faks: E-
posta: 7) Başvuru sahibi firma adına irtibat
sağlayacak kişi: II-
Tarife kontenjanı tahsisi talebinde bulunulan maddenin:
III-
Tarife kontenjanı tahsisi talep edilen maddenin değeri (mal bedeli, navlun ve
sigorta ayrı ayrı belirtilecektir):
Açıklamalar: (1) Firmanın Ticaret
Sicil Gazetesi’nde veya Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Gazetesi’nde yer alan
unvanı tam olarak yazılacak. (2) Sadece firmanın
Ticaret Sicil Gazetesi’nde veya Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Gazetesi’nde yer
alan resmi tebligat adresi yazılacak. (3) Ölçü biriminin, tahsis talebinde
bulunulan tarife kontenjanının açıldığı ölçü birimi ile aynı birim cinsinden
yazılması şarttır. Ek-5 Faaliyet
Formu Örneği Tarih:
..../..../........ Aşağıda
unvanı ve sicil numaraları belirtilen firmanın başvurusu üzerine, firmanın
muhasebe kayıtlarının ve ilgili diğer belgelerin tetkiki sonucunda firmanın
faaliyetlerine ilişkin aşağıda yer alan bilgilere ulaşılmış olup, söz konusu
bilgilerin doğru olduğunu ve bilgilerin doğru olmaması halinde doğacak hukuki
sorumluluktan müştereken ve müteselsilen sorumlu
olduğumuzu kabul ve taahhüt ederiz. Firma Yetkilisi/Yetkilileri YMM Adı Soyadı Adı
Soyadı, Unvan Mühür
İmza ve Kaşe(1)
İmza ve Kaşe
Açıklamalar: (1) Firmayı temsil ve ilzama
yetkili temsilci veya temsilciler tarafından imzalanmış olması gerekmektedir. (2) Firmanın
Ticaret Sicil Gazetesi’nde veya Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Gazetesi’nde yer
alan unvanının ve adresinin tam olarak yazılması gerekmektedir. (3) 1. Yıl, başvurunun yapıldığı
yıldan 2 yıl önceki yıl (örneğin; 2010 yılında başvuru yapılmışsa “1.Yıl”
2008 yılıdır) anlamındadır. (4) 2. Yıl: başvurunun yapıldığı
yıldan 1 yıl önceki yıl (örneğin; 2010 yılında başvuru yapılmışsa “2.Yıl”
2009 yılıdır) anlamındadır. (5) Üretim miktarına sadece tarife kontenjanı konusu maddede firmanın
gerçekleştirdiği üretim miktarı, tüketim miktarına ise sadece tarife
kontenjanına konu madde bir başka malın üretiminde hammadde olarak
kullanılıyor ise doğrudan üretimde hammadde olarak kullanılan miktarı
yazılacaktır. Üretim ve tüketim miktarlarının belirlenmesinde bu Tebliğin
“Tanımlar” başlıklı 3 üncü maddesi hükümlerine uyulması şarttır. Kapasite,
üretim ve tüketim miktarlarının ölçü biriminin tahsis talebinde bulunulan
tarife kontenjanının açıldığı ölçü birimi ile aynı birim cinsinden yazılması
şarttır. |