Güncel: 20/08/2011 2007/11864 SAYILI
HARİÇTE İŞLEME REJİMİ KARARI
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç,
Kapsam ve Tanımlar Amaç MADDE 1- (1) Bu Karar; serbest dolaşımdaki eşyanın işlenmek,
tamir edilmek veya yenilenmek üzere geçici olarak ihraç edilmesi ve işlem
görmüş ürünün tam veya kısmi muafiyetten yararlanarak serbest dolaşıma
girmesinin sağlanması ile ithal edilen işlem görmüş ürünlerin aynısını veya
benzerini üreten Türkiye'deki üreticilerin temel ekonomik çıkarlarının
olumsuz etkilenmemesi kaydıyla ihraç eşyasının satışının teşviki amacıyla
hazırlanmıştır. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Karar; hariçte işleme rejiminin esaslarının
belirlenmesine ve yönlendirilmesine ilişkin tedbirlerin düzenlenmesini ve
yürütülmesini kapsar. Tanımlar MADDE 3- (1) Bu Kararda geçen; a) Asıl işlem görmüş ürün: Hariçte işleme
rejimi kapsamında elde edilmesi amaçlanan ürünleri, b) Belge süresi: Hariçte işleme izin belgesi
üzerinde kayıtlı bulunan ve belge kapsamında ihracat ve ithalat işlemlerinin
gerçekleştirileceği dönemi, c) Belge süresi sonu: Belge süresi bitiminin
rastladığı ayın son gününü, ç) Değişmemiş eşya: Herhangi bir işleme
faaliyetine tabi tutulmadan tekrar ithal edilen geçici ihracat eşyasını, d) Fire/zayiat: İşleme faaliyetleri sırasında
özellikle kuruma, buharlaşma, sızma veya gaz kaçağı şeklinde yitirilen ve
imha olan kısım ile ekonomik değeri olmayan atıkları, e) Geçici ihracat eşyası: Hariçte işleme
rejimi çerçevesinde tamir edilmek, yenilenmek veya daha ileri safhada işlem
görmek üzere Türkiye Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere geçici
olarak ihraç edilen eşyayı, f) Hariçte işleme izni: Maden cevheri ve
konsantrelerinin izabe edilmesi ve işlenmesi ile kıymetli maden ve taşların
işlenmesi amacıyla geçici ihracı için maden ihracatçı birliklerinin bağlı
bulunduğu ihracatçı birlikleri genel sekreterliklerince verilecek izni, g) Hariçte işleme izin belgesi: Serbest
dolaşımda bulunan eşyanın daha ileri bir düzeyde işlem görmek üzere Türkiye
Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere geçici ihracına ve işlem görmüş
ürün olarak ithaline imkan sağlayan Müsteşarlıkça düzenlenen belgeyi, ğ) INF 2 bilgi formu: Hariçte işleme rejimi
kapsamında üçgen trafik kullanımına izin veren gümrük idaresi tarafından
düzenlenen ve Gümrük Birliği Gümrük Bölgesinin bir parçasından geçici olarak
ihraç edilerek üçüncü ülkede işlem görmüş ürünlerin, Gümrük Birliği Gümrük
Bölgesinin diğer parçasında kısmi veya tam gümrük vergisi muafiyetiyle
serbest dolaşıma girişine imkan veren belgeyi, h) İkame ürün: Tamirata konu olan geçici ihracat
eşyasının yerine kullanılmak üzere getirilen ve geçici ihracat eşyası ile
aynı tarife pozisyonunda, aynı ticari nitelikte ve teknik özellikte olan
ithal eşyasını, ı) İkincil işlem görmüş ürün: İşleme
faaliyetleri sonucunda elde edilen asıl işlem görmüş ürün dışındaki ürünleri,
i) İşleme faaliyeti: Eşyanın üretilmesi, montajı,
işlenmesi, yenilenmesi, tamir edilmesi ile benzeri işlemleri, j) İşlem görmüş ürün: İşleme faaliyetleri sonucunda
elde edilen tüm ürünleri, k) İzin süresi: Hariçte işleme izninde kayıtlı
bulunan ve izin kapsamında ihracat ve ithalat işlemlerinin
gerçekleştirileceği dönemi, l) İzin süresi sonu: İzin süresi bitiminin
rastladığı ayın son gününü, m) Kısmi muafiyet: Hariçte işleme rejimi
çerçevesinde serbest dolaşıma sunulan işlem görmüş ürünlerin ithali esnasında
alınması gereken vergiler hesaplanırken, geçici ihracat eşyasının en son
işleme faaliyetine tabi tutulduğu Türkiye Gümrük Bölgesi dışından veya serbest
bölgeden aynı tarihte ithal edilmesi halinde uygulanacak gümrük vergilerine
tekabül eden kısmın muaf tutulmasını, n) Müsteşarlık: Dış Ticaret Müsteşarlığı"nı, o) Serbest bölgeler: Türkiye Gümrük Bölgesi
üzerindeki serbest
bölgeleri, ö) Serbest dolaşımda bulunan eşya: 4458 sayılı Gümrük Kanunu’nun 18 inci
maddesi hükmüne göre tümüyle Türkiye Gümrük Bölgesinde elde edilen ve
bünyesinde Türkiye Gümrük Bölgesi dışındaki ülke veya topraklardan ithal
edilen girdileri bulundurmayan veya şartlı muafiyet düzenlemelerine tabi
tutulan eşyadan elde edilen ve tabi olduğu rejim hükümleri uyarınca özel
ekonomik önem taşımadığı tespit edilen veya Türkiye Gümrük Bölgesi dışındaki
ülke veya topraklardan serbest dolaşıma giriş rejimine tabi tutularak ithal
edilen veya Türkiye Gümrük Bölgesinde yukarıda belirtilen eşyadan ayrı ayrı
veya birlikte elde edilen veya üretilen eşyayı, p) Standart değişim sistemi: 4458 sayılı Gümrük Kanununun 144 ila 148
inci maddeleri hükümlerine göre ikame ürün olarak adlandırılan ithal
eşyasının bir işlem görmüş ürün ile değiştirilmesi usulünü, r) Tam muafiyet: Tamir edilmek veya
yenilenmek üzere geçici ihraç edilen eşyanın ithalinde alınması gereken her
türlü verginin muafiyetini, s) Ticaret politikası önlemleri: İthalat
Rejimi Kararının 4 üncü maddesinde belirtilen mevzuat çerçevesinde alınan
önlemleri,
ş) Topluluk: Avrupa Topluluğu’nu, t) Üçgen trafik: Gümrük Birliği Gümrük Bölgesinin
bir parçasından geçici olarak ihraç edilerek üçüncü ülkede işlem görmüş
ürünlerin, Gümrük Birliği Gümrük Bölgesinin diğer parçasında kısmi veya tam
gümrük vergisi muafiyetiyle serbest dolaşıma girmesi usulünü, u) Üçüncü ülke: Avrupa Topluluğu’na üye
ülkeler dışındaki ülkeleri, ü) Vergi: Eşyanın giriş ve çıkışında tahsili
öngörülen vergi, resim, harç, fon ve benzeri bütün mali yükleri, v) Verimlilik oranı: Belirli miktardaki
geçici ihracat eşyasının işlenmesi sonucunda elde edilen işlem görmüş
ürünlerin miktarını veya yüzde oranını, ifade eder.
Hariçte
İşleme Faaliyeti Hariçte işleme faaliyeti MADDE 4- (1) Hariçte işleme
faaliyeti; serbest dolaşımda bulunan eşyanın daha ileri safhada
işlenmek, tamir edilmek veya yenilenmek üzere geçici olarak Türkiye Gümrük
Bölgesi dışına veya serbest bölgelere ihraç edilmesi ve bu faaliyetler
sonucunda elde edilen ürünlerin, gümrük vergilerinden tam veya kısmi muafiyet
uygulanmak suretiyle ve ikili veya çok taraflı ticaret anlaşmaları
çerçevesinde bazı işlem görmüş ürünler için konulmuş veya konulacak olan
gümrük vergisi muafiyeti içeren hükümler saklı kalmak kaydıyla, yeniden
serbest dolaşıma girmesi ve standart değişim sistemi kapsamında ithali ile
ilgili faaliyetleri kapsar. Hariçte işleme rejimi uygulanmayacak haller MADDE 5- (1) Hariçte işleme rejimi; a) İhracı, ödenmiş ithalat vergilerinin geri
verilmesine veya teminata bağlanmış ithalat vergilerinin kaldırılmasına yol
açan, b) İhracından önce, nihai kullanımları nedeniyle tam
muafiyet suretiyle serbest dolaşıma giren ve bu muafiyetin tanınması için
gerekli koşulları taşımaya devam eden, c) İhracı, ihracat vergi iadesini gerektiren veya
ihracı nedeniyle tarım politikası çerçevesinde vergi iadesi dışında bir mali
avantaj sağlanan, serbest dolaşımdaki eşyaya uygulanmaz.
Genel
Hükümler Müracaatların değerlendirilmesi MADDE 6- (1) Hariçte işleme faaliyetinden yararlanmak için; a) Hammadde, yardımcı madde, yarı mamul, mamul ve
ambalaj malzemelerinin daha ileri bir düzeyde işlem görmek üzere Türkiye
Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere gönderilmek istenmesi halinde,
bu Karara istinaden yayımlanacak tebliğde belirtilen bilgi ve belgelerle
birlikte hariçte işleme izin belgesi almak üzere Müsteşarlığa, b) Maden cevheri ve konsantrelerinin izabe edilmesi
ve işlenmesi ile kıymetli maden ve taşların işlenmesi amacıyla Türkiye Gümrük
Bölgesi dışına veya serbest bölgelere gönderilmek istenmesi halinde, bu
Karara istinaden yayımlanacak tebliğde belirtilen bilgi ve belgelerle
birlikte hariçte işleme izni almak üzere maden ihracatçı birliklerinin bağlı
olduğu ihracatçı birlikleri genel sekreterliklerine, c) Tamirat amaçlı, garanti hükümleri uyarınca veya
bir imalat hatası nedeniyle Türkiye Gümrük Bölgesi dışına veya serbest
bölgelere gönderilen eşyanın ve/veya bu eşyanın ihracından önce ikame ürünün
ithalatı için Gümrük Müsteşarlığı’na, müracaat edilir. Hariçte işleme rejiminde izin şartları MADDE 7- (1) Bu Karar çerçevesinde, Türkiye
Gümrük Bölgesinde (serbest bölgeler hariç) yerleşik kişilerce yapılacak
müracaatlar; a) Geçici ihracat eşyasının işlem görmüş ürünlerin
üretiminde kullanıldığının tespitinin mümkün olması, b) Türkiye Gümrük Bölgesindeki (serbest bölgeler
hariç) üreticilerin temel ekonomik çıkarlarının olumsuz etkilenmemesi, kriterleri çerçevesinde değerlendirilir.
(2) Bu kriterlere göre Müsteşarlıkça veya maden
ihracatçı birliklerinin bağlı olduğu ihracatçı birlikleri genel
sekreterliklerince yapılan değerlendirme sonucunda geçici ihracat
eşyası ile ithal eşyasının (ikincil işlem
görmüş ürünler dahil) 8-12 (sekiz-oniki)’li bazda gümrük tarife
istatistik pozisyonu, adı, verimlilik oranına göre belirlenen miktarı, değeri
ve süresi belirlenerek, hariçte işleme izin belgesi/hariçte işleme izni
verilir veya talep reddedilir. Belge/izin süresi ve ek süreler MADDE 8- (1) Hariçte işleme izin belgesinin/hariçte işleme
izninin süresi azami 12 (oniki) aydır. Ayrıca, ilgilinin gerekçeli talebi
üzerine bu Karara istinaden yayımlanacak tebliğde belirlenen süre kadar ek
süre verilebilir. (2) Bu Karara istinaden yayımlanacak tebliğle belirlenen
mücbir sebep ile fevkalade hallerin belge/izin süresi içerisinde meydana
gelmesi halinde, hariçte işleme izin belgesine/hariçte işleme iznine ilave
süre verilebilir. Mücbir sebep ile fevkalade hallere istinaden belgeye/izne
verilecek ilave süre, mücbir sebep ile fevkalade hal süresi dikkate alınarak
belirlenir. Belge/izin revizesi MADDE 9- (1) Hariçte işleme izin belgesi/hariçte
işleme izni, ilgili firma tarafından belge taahhüt kapatma aşamasına kadar
gerekli bilgi ve belgelerle yapılacak müracaata istinaden ilgili mercilerce
revize edilebilir. Vergilendirme MADDE 10- (1) Geçici olarak ihraç edilen eşya ile
işleme faaliyeti sonucunda işlem görmüş ürüne dönüştürülen eşyanın ithalatı
sırasında doğan gümrük vergileri 4458 sayılı Gümrük Kanunu’nun ilgili
hükümleri uyarınca tahsil edilir. (2) Ancak, hariçte işleme rejimi kapsamında, izabe
suretiyle yabancı maddelerden temizlenmek veya elektrolize edilmek gibi
amaçlarla geçici olarak ihraç edilen maden cevherlerinden elde edilen,
milletlerarası teamüllere göre mamul sayılmayan ve imalatta ilk madde olarak
külçe ve kütük halindeki saf gümüş, kurşun, demir, bakır vb. madenlerden,
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca bu gibi işlemlerin yurt içinde yapılmasının
mümkün olmadığının kabulü kaydıyla, gümrük vergisi oranının %0 olarak
uygulanacağı hususu izin üzerinde belirtilmiş ise, bu husus çerçevesinde
işlemler gerçekleştirilir. (3) Ayrıca, serbest bölgeye geçici olarak ihraç
edilen eşyanın işleme faaliyeti sonucunda elde edilen işlem görmüş ürünün
bünyesinde, herhangi bir üçüncü ülke menşeli girdi kullanılmaması ve işleme
faaliyetinin tamamen işçilik olması durumunda, işçilik faturasında belirtilen
kıymet üzerinden sadece Katma Değer Vergisi tahsil edilir. (4) Serbest
dolaşımdaki eşyanın geçici ihracı halinde, bu ihracat esnasında alınması
gereken vergi tutarı kadar teminat alınır ve söz konusu eşyaya Türkiye Gümrük
Bölgesi dışına veya serbest bölgelere çıkışı için öngörülen işlemler
uygulanır. Geçici ihraç edilen eşyanın usulüne uygun olarak geri gelmemesi
durumunda, söz konusu teminat irat kaydedilir. Ancak, Müsteşarlıkça
Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu primi kesintisine tabi eşyanın serbest
bölgelere geçici ihracatında teminat aranmaksızın ihracata izin verilir.
Serbest bölgelere geçici ihracı gerçekleştirilen eşyaya tekabül eden
ithalatın gerçekleşmediğinin tespiti halinde ise, bu ihracata ilişkin
alınmayan vergi, ihraç tarihi itibarıyla 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre tahsil edilir. İthalatın gerçekleştirilmesi MADDE 11- (1) İthalatın
gerçekleştirilmesi, hariçte işleme rejimi çerçevesinde ithali taahhüt edilen
işlem görmüş ürünün, ithalat rejimi ile gümrük mevzuatına uygun şekilde
gümrük hattından Türkiye Gümrük Bölgesine girişini (serbest bölgeler hariç)
ifade eder. Hariçte İşleme Rejimi çerçevesinde gerçekleştirilecek ithalat,
hariçte işleme izin belgesi/izni sahibi firma dışında başka bir firma
tarafından da gerçekleştirilebilir ve bu durumda ithalatı gerçekleştirecek
kişiye ait bilgiler belgenin/iznin özel şartlar bölümüne kaydedilir. Bu
kapsamda ithal edilecek eşyanın tamamı üzerinden Katma Değer Vergisi tahsil
edilir. (2) Hariçte işleme faaliyeti sonucunda doğan
işçilik, navlun, sigorta vb. bedeller, serbest dolaşımdaki eşya veya hariçte
işlenmek üzere gönderilen eşyanın bir kısmı ile de ödenebilir. Bu durumda,
yukarıdaki bedellere karşılık gelen geçici ihracata konu eşya için, bu
Kararın 10 uncu maddesinin (4) numaralı fıkrası uyarınca alınan teminatlar
irat kaydedilir veya alınmayan vergi tahsil edilir. Ayrıca, bu eşyanın
ihracatında kambiyo mevzuatı hükümleri uygulanır. Taahhüdün kapatılması MADDE 12- (1) Hariçte işleme izin belgesi/hariçte işleme izni
sahibi firmaların belge/izin süresi (ek süreler dahil) sonundan
itibaren 1 (bir) ay içerisinde bu Karara istinaden yayımlanacak tebliğ ile
belirlenen bilgi ve belgelerle birlikte, belge/izin taahhüdünü kapatmak için
müracaat etmeleri zorunludur. (2) Bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen sürede
taahhüdün kapatılması için müracaat edilmemesi durumunda ilgili firmaya, 1
(bir) ay içerisinde kapatma müracaatında bulunulması hususu, Müsteşarlık
ve/veya ilgili ihracatçı birlikleri genel sekreterliği tarafından bildirilir
ve bu sürede kapatma müracaatında bulunulmayan hariçte işleme izin belgesi/hariçte
işleme izni (belge/izin kapsamındaki diğer sorumlulukların yerine
getirilmiş olması şartıyla) gümrük mevzuatı çerçevesinde usulsüzlük cezası
uygulanarak resen kapatılır. (3) Hariçte
işleme izin belgesi taahhüdü, belgede belirtilen şartlara uygun olarak
Müsteşarlık ve/veya Müsteşarlığın belirleyeceği ihracatçı birlikleri genel
sekreterlikleri tarafından kapatılır. Hariçte işleme izni taahhüdü ise,
maden ihracatçı birliklerinin bağlı olduğu ihracatçı birlikleri genel
sekreterliklerince kapatılır. (4) Ayrıca, hariçte işleme izin belgesi/hariçte
işleme izni taahhüdünün kapatılmasına ilişkin yapılan müracaatta, eksik bilgi
ve belge gönderildiğinin tespiti halinde, bu eksiklik 1 (bir) ay içerisinde
tamamlanmak üzere Müsteşarlık ve/veya ilgili ihracatçı birlikleri genel
sekreterliği tarafından firmaya bildirilir. Bu süre içerisinde eksik bilgi ve
belgelerin tamamlanmaması durumunda, belge/izin taahhüdü mevcut bilgi ve
belgelere istinaden kapatılır. İthalatın gerçekleşmemesi MADDE 13- (1) Hariçte işleme rejimi kapsamında Türkiye Gümrük
Bölgesi dışında veya serbest bölgelerde işlenerek ithal edilmesi taahhüt
edilen ürünlerin belgede/izinde belirtilen şartlara ve yararlanılan
tedbirlere uygun olarak yurda getirilmemesi halinde, bu ürünlerin üretimi için
gönderilen eşyanın aynen geri getirilmesi gerekir. Aksi takdirde, kambiyo
mevzuatı hükümleri uygulanır. (2) Ancak, hariçte işleme izin belgesi/hariçte
işleme izni kapsamında ihraç edilen geçici ihracat eşyasının gerekli işleme
faaliyetine tabi tutulduktan sonra işlem görmüş ürün olarak, Gümrük
Birliği Gümrük Bölgesinin başka bir parçasına gönderilmek istenmesi
durumunda, ihracat işlemini gerçekleştiren gümrük idaresi tarafından INF 2
bilgi formu düzenlenmesi kaydıyla, işlem görmüş ürünün ve bu ürünün üretimi
için gönderilen geçici ihracat eşyasının yurda geri getirilmesine gerek
bulunmamaktadır. Bu durumda, geçici ihracata konu eşya için, bu Kararın 10
uncu maddesinin (4) numaralı fıkrası uyarınca alınan teminatlar irat
kaydedilir veya alınmayan vergi tahsil edilir. Ayrıca, bu eşyanın ihracatında
kambiyo mevzuatı hükümleri uygulanır. İptal MADDE 14- (1) Hariçte işleme izin belgesi/hariçte işleme
izni, ilgili firmanın talebi üzerine iptal edilir. (2) Bu Karar ve bu Karara istinaden yayımlanacak
tebliğ ve genelge hükümlerine uyulmadığının, hariçte işleme izin
belgesinin/hariçte işleme izninin düzenlenmesi, revizesi için ibraz edilen
bilgi ve belgeler ile belge/izin kapsamında yapılan işlemlerin gerçek dışı
olduğunun veya belge/izin üzerinde tahrifat yapıldığının tespiti halinde;
ilgili belge/izin iptal edilir ve ilgililer hakkında kanuni işlem yapılır. (3) İptal edilen belge/izin kapsamında ithalat
yapılmamışsa, bu Kararın 10 uncu maddesinin (4) numaralı fıkrası ve
13 üncü maddesinin (1) numaralı fıkrası hükümlerine göre; ithalat
yapılmışsa, bu Kararın 15 inci maddesi hükümlerine göre işlem yapılır. Hariçte işleme tedbirlerine uyulmaması MADDE 15- (1) Hariçte işleme tedbirlerini, hariçte işleme
rejimi ve hariçte işleme izin belgesinde/hariçte işleme izninde belirtilen
esas ve şartlara uygun olarak yerine getirmeyenlerden; a) Belgede/izinde kayıtlı miktar ve değerin üzerinde
ithalat yapıldığının tespiti halinde, bu kısma tekabül eden ithalattan doğan
vergi ithal tarihi itibarıyla, b) Belgenin/iznin iptal edilmesi halinde, bu
kapsamda ithalat yapılmışsa bu ithalata ilişkin alınmayan vergi ithal tarihi
itibarıyla, c) Belge/izin kapsamında ithalat yapılmamışsa, bu
Kararın 10 uncu maddesinin (4) numaralı fıkrası uyarınca teminata bağlanan
veya alınmayan vergi ihraç tarihi itibarıyla, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanun hükümlerine göre tahsil edilir. (2) Kapatma esnasında ibraz edilen gümrük
beyannamesi ve eki belgelerin sahte veya üzerinde tahrifat yapılmış olması
durumunda, bu beyanname kapsamı ithalata ilişkin vergi, bu maddenin (1)
numaralı fıkrası çerçevesinde tahsil edilir, ilgililer hakkında kanuni işlem
yapılır ve belge/izin sahibi firma 1 (bir) yıl süreyle hariçte işleme
rejiminden yararlandırılmaz. (3) Bu Karar ile bu Karara istinaden
yayımlanan tebliğ ve genelgelere uymayan, yanlış işlem yapan, belge/izinlerin
ilgiliye ait orijinal nüshasına gerekli meşruhatı kaydetmeden işlem yapan,
yanıltıcı bilgi veren ve bu nedenlerden dolayı vergi kaybına veya verginin
tahsilinde gecikmelere sebep olan gerçek ve tüzel kişiler, asıl borçludan
alınamayan alacağın ödenmesinden müştereken ve müteselsilen sorumludur. Bu
çerçevede amme alacağı, gecikme süresi de dikkate alınarak bu maddenin (1)
numaralı fıkrası çerçevesinde tahsil edilir. Usulsüzlük
MADDE 16- (1) Hariçte işleme izin
belgesi/hariçte işleme izni kapsamında geçici olarak ihraç edilen eşyanın
süre bitiminden sonra aynen geri getirilmesi halinde, gümrük mevzuatı
çerçevesinde usulsüzlük cezası uygulanır. Denetim MADDE 17- (1) Tüm kamu kurum ve
kuruluşları ile bankalar, hariçte işleme izin belgesinin/hariçte işleme
izninin ibrazı üzerine hariçte işleme tedbirlerini, hariçte işleme rejimi ve
belgede/izinde belirtilen esas ve şartlara uygun olarak tatbik ederler.
Müsteşarlık, bu Kararda belirtilen tedbirlerin uygulanmasına ilişkin her
türlü denetimi ve düzenlemeyi yapabilir; ilgili firma, kamu kurum ve
kuruluşları ile bankalardan bilgi ve belge isteyebilir ve gerekli önlemleri
alabilir.
Çeşitli Hükümler Uygulama MADDE 18- (1) Bu Kararın yayımlandığı tarihten önceki
Kararlara istinaden düzenlenen hariçte işleme izin belgeleri/hariçte işleme
izinleri kendi mevzuatı hükümlerine tabidir. Henüz taahhüdü kapatılmamış olan
belgelere/izinlere bu Kararın lehe olan hükümleri uygulanır. Yetki MADDE 19- (1) Müsteşarlık bu Karar hükümlerine istinaden,
hariçte işleme rejimi ile ilgili usul ve esaslara ilişkin tebliğ ve
genelgeler çıkarmaya, izin ve talimat vermeye, özel ve zorunlu durumları
inceleyip sonuçlandırmaya ve uygulamada ortaya çıkacak ihtilafları idari
yoldan çözümlemeye yetkilidir. Hariçte işleme izin belgesinin revize edilmesi
ve taahhüdün kapatılması ile ilgili görev ve yetkiler Müsteşarlıkça ihracatçı
birlikleri genel sekreterliklerine kısmen veya tamamen devredilebilir. (2) Bu Karar hükümlerine istinaden yapılacak tüm
işlemler, bu Karara istinaden yayımlanacak tebliğ hükümleri çerçevesinde,
bilgisayar veri işleme tekniği yoluyla gerçekleştirilebilir. Yürürlükten
kaldırılan mevzuat MADDE 20- (1) 5/5/2000 tarihli ve 2000/674 sayılı Kararname
yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük
MADDE 21- (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme
MADDE 22- (1) Bu Kararı Dış Ticaret Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakan yürütür. 5 Nisan 2007 PERŞEMBE Resmî Gazete Sayı : 26484 |