SON
GÜNCELLEME: 5/7/2012 |
ŞEKER
KANUNU
Kanun Numarası : 4634
BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç ve Tanımlar
Amaç Madde
1 – Bu Kanunun amacı, yurt içi talebin yurt içi üretimle
karşılanmasına ve gerektiğinde ihracata yönelik olarak Türkiye’de şeker
rejimini, şeker üretimindeki usul ve esaslar ile fiyatlandırma, pazarlama
şart ve yöntemlerini düzenlemektir.
Tanımlar
Madde 2 – Bu Kanunun uygulanmasında;
a) Bakanlık : Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,
b) Müsteşarlık : Dış Ticaret Müsteşarlığını,
c) Kurum : Şeker Kurumunu,
d) Kurul : Şeker Kurulunu,
e) Şeker: Beyaz şeker (standart, rafine küp ve kristal şeker), yarı beyaz
şeker, rafine şeker, ham şeker ve kahverengi şeker olarak sınıflandırılan,
pancar veya kamıştan üretilen kristallendirilmiş sakaroz ile nişasta kökenli
izoglukoz, likid ya da kurutulmuş halde glukoz şurubu, sakaroz veya invert
şeker veya her ikisinin karışımının suda çözünmesinden meydana gelen şeker
çözeltisi ve invert şeker şurubu ile inülin şurubunu,
f) Pazarlama yılı: 1 Eylül ile 31 Ağustos tarihleri arasındaki dönemi,
g) A kotası : Yurt içi talebe göre üretilen ve pazarlama yılı içinde iç
pazara verilebilen şeker miktarını,
h) B kotası : A kotasının belli bir oranına tekabül eden ve güvenlik payı
için bulundurulmak üzere üretilen şeker miktarını,
ı) C şekeri : A ve B kotaları dışında üretilen ve yurt içinde pazarlanamayan
şeker ile işlenmek üzere ihraç kaydıyla temin edilen ham ve beyaz şekeri,
j) Şeker fabrikası : Şekeri girdi olarak kullanan işletmeler hariç olmak
üzere (e) bendinde tanımlanan ürünler ile ham şekeri işleyerek şeker üreten
işletmeyi,
k) Şirket: Bir veya birden fazla sayıda şeker fabrikasını bünyesinde
bulunduran ve/veya işleten tüzel kişiliği,
l) Hammadde: Şeker üretiminde kullanılan ana girdiyi,
m) İşlenmiş ürün: İşleme suretiyle şekeri girdi olarak bünyesine alan mamul
maddeyi,
n) İmalatçı-ihracatçı: İşlenmiş ürünü üreten ve ihraç eden firmayı,
o) Depolama primi: Şekerin üreticiden tüketiciye istikrarlı bir fiyat ile
düzenli olarak ulaşmasını sağlamak üzere depolama masraflarını karşılamak
için yapılacak ödemeleri, p) Depolama kesintisi: Şekerin
üreticiden tüketiciye istikrarlı bir fiyat ile düzenli olarak ulaşmasını
sağlamak üzere satış zamanlarından kaynaklanan tüm masrafları dengelemek
amacıyla şeker satış miktarları üzerinden yapılacak kesintileri,
İfade eder. İKİNCİ
BÖLÜM Kota ve Fiyat Tespiti ile Şeker Ticareti
Kotalar ve kotaların tespiti
Madde 3 – Şeker üretimi ve arzında istikrarı sağlamak amacıyla
pazarlanacak şeker miktarı, sakaroz kökenli ve diğer şekerler için ayrı ayrı
olmak üzere şeker türlerine göre, gerektiğinde dönemsel olarak kotalar ile
belirlenir. Nişasta kökenli şekerler için belirlenecek toplam A kotası, ülke
toplam A kotasının % 10’unu geçemez. Bakanlar Kurulu bu oranı, Kurumun
görüşünü alarak % 50’sine kadar artırmaya, % 50’sine kadar eksiltmeye
yetkilidir.
Sakaroz kökenli şekerler dışındaki depolanabilir nitelikte olmayan diğer
şekerler için B kotası belirlenmez.
Şirketlerin A ve B kotaları her yıl en geç 30 Haziran tarihine kadar, yurt
içi şeker talebi, fabrikaların işleme ve şeker üretim kapasiteleri gözönünde
bulundurularak Kurul tarafından müteakip beşer yıllık dönemler için tespit
edilir.
Kotalar, fabrikaların üretim süreleri ile son üç yıllık ortalama fiili günlük
işleme kapasiteleri ve/veya üretim miktarları ve randımanları esas alınmak
suretiyle hesaplanır. İlk kez üretime geçecek ve üç yaşın altındaki şeker
fabrikaları ile bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce kapasite artırım izni
almış olan fabrikalar için kota belirlenmesinde nominal üretim verileri esas
alınır.
Yeni fabrika kurulabilmesi ve/veya mevcut fabrikaların kapasitelerini
artırabilmeleri için kota temin etmeleri zorunludur. Şirketlere yeni kota
tahsisine Kurul yetkilidir.
Kota iptal ve transferleri
Madde 4 – Şirketler haklı bir sebebe dayanmadan iki yıl üst üste
kendilerine tahsis edilen kotalardan % 90’ın altında arz sağladıkları
takdirde, kota ile arz arasındaki fark kadar kota haklarını Kurulca
belirlenecek süre için kaybederler. Şirketler bu süre içinde kaybettikleri
kota hakkına karşılık yeni kota sağlayamazlar.
Şirketlere tahsis edilen kotalar, Kurul tarafından belirlenecek süre içinde
kullanılmadığı takdirde iptal edilir.
Zorunlu hallerde pazarlama yılı içinde kotalar arası şeker transferi yapılır.
A kotasının bir kısmı pazarlanamadığı takdirde, pazarlanamayan miktar gelecek
yılın A kotasına aktarılır ve bir sonraki yılın A kotası aktarılan miktar
kadar düşürülür veya cari pazarlama yılı içinde, şirketlerin talep etmesi
durumunda ve Kurulca uygun bulunması halinde pazarlanamayan A kotasının
tamamı veya bir kısmı, aynı pazarlama yılı içinde ihraç edilmek kaydıyla C
şekerine aktarılabilir.
Şirketler yapacakları kapasite değişikliklerine göre ve/veya mücbir
sebeplerin tespiti durumunda Kurul kararı ile bünyelerindeki fabrikalar arasında
kota aktarımı yapabilirler.
Kotaların tespiti, tahsisi, iptali ve transferleri ile yeni kota tahsisine
ilişkin hususlar ve uygulamaya ilişkin denetimler Bakanlık tarafından,
Müsteşarlığın görüşü alınarak çıkarılacak yönetmelik ile düzenlenir. Hammadde ve şeker fiyatları Madde 5 – Şeker pancarı
fiyatları her yıl, şeker fabrikası işleten gerçek ve tüzel kişiler ile
üreticiler ve/veya temsilcileri arasında varılan mutabakata göre belirlenir.
Buna ilişkin usul ve esaslar, Bakanlık tarafından çıkarılacak yönetmelikle
düzenlenir.
Şeker üretiminde kullanılan diğer hammaddeler ise şirketler tarafından
üreticiler ve/veya piyasadan temin edilir. Şirketler, kendi ekim alanlarından
yeterli hammadde bulamadığı takdirde münavebe esasları dâhilinde kendi ekim
alanları dışından da Kurumun denetiminde üreticilerle sözleşme yaparak pancar
temin edebilirler.
Şeker satış fiyatları, şeker fabrikası işleten gerçek ve tüzel kişiler
tarafından serbestçe belirlenir.
Şeker ihracat ve ithalatı
Madde 6 – Dünya borsa fiyatları, iç fiyatlar, arz talep dengesi,
spekülatif etkiler ve diğer ilgili hususlar dikkate alınarak şeker
ticaretinde yapılması istenen düzenlemeler konusunda Kurul, Müsteşarlığa
görüş bildirir.
İmalatçı-ihracatçıların dahilde işleme rejimi ve/veya benzer uygulamalar
çerçevesinde hammadde veya yardımcı madde olarak kullandıkları yabancı
menşeli şeker, C şekeri kapsamında olup, doğrudan veya işlenmiş ürün olarak
yurt içinde pazarlanamaz. Bu kapsamda ithal edilecek şeker için Kurul,
Müsteşarlığa görüş bildirir. ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM Teşkilat
Şeker Kurumu
Madde 7 – Bu Kanun ve ilgili diğer mevzuatın uygulanmasını
sağlamak, uygulamayı denetlemek ve sonuçlandırmak, Kanunda verilen yetkiler
çerçevesinde düzenlemeler yapmak ve Kanunla verilen diğer görevleri yerine
getirmek ve yetkileri kullanmak üzere, kamu tüzel kişiliğine sahip Şeker
Kurumu kurulmuştur. Kurumun merkezi Ankara’dadır. Kurumun organları, Şeker
Kurulu ve hizmet birimlerinden oluşur. Kurum, Şeker Kurulu tarafından
yönetilir.
Kurumun ilişkili olduğu Bakanlık, Sanayi ve Ticaret Bakanlığıdır.
Şeker Kurulu
Madde 8 – Kurul, Kurumun karar organı niteliğinde olup, bu Kanun
kapsamındaki konularda her türlü kararları almak ve uygulamak üzere, biri
Başkan ve biri Başkanvekili olarak toplam yedi üyeden oluşur.
Kurul Başkanı, Kurumun da Başkanıdır. Kurumu, idare ve yargı mercilerinde ve
üçüncü kişilere karşı Başkan temsil eder. Bu sorumluluk; Kurulun işleri ile
ilgili olarak kamuya bilgi verilmesi görevini de kapsar. Başkanvekili,
Başkanın yokluğunda Başkanın tüm görevlerini ve yetkilerini üstlenir.
Bakanlar Kurulu; Bakanlık, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Müsteşarlığın
bağlı olduğu Bakanlık, sakaroz kökenli şeker üreten ve sermayesi kamuya ait
olan Şirket ile pancar kooperatiflerinin oluşturduğu üst birliğin göstereceği
ikişer aday, sakaroz ve nişasta kökenli şeker üreten şirketlerin her
grubundan Türkiye’deki fabrikalarından nominal üretim kapasitesinin son üç
yıl ortalama üretimi en fazla olan iki şirketin ayrı ayrı önerecekleri ikişer
aday arasından birer üye olmak üzere bir Başkan ve altı üye seçer ve atar.
Başkanvekilini, Kurul üyeleri kendi aralarından seçer.
Kurul Başkan ve üyelerine Yüksek Planlama Kurulunca kamu iktisadi
teşebbüsleri yönetim kurulu başkan ve üyeleri için belirlenen ücret ödenir. Kurul üyeliği
görevi; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 399 sayılı Kamu İktisadi
Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde
Kararnamede düzenlenen başka iş ve hizmet yasağının kapsamı dışındadır.
Kurul üyeleri; hukuk, iktisat, mühendislik, işletme, uluslararası ilişkiler,
kamu yönetimi veya maliye dallarında yurt içi ya da yurt dışında en az dört
yıllık yüksek öğrenim görmüş (pancar kooperatiflerinin oluşturduğu üst
birliği temsil eden üye için bu şart aranmaz), mesleki açıdan yeterli bilgi
ve deneyime sahip bulunan ve meslekleri ile ilgili olarak kamu veya özel
sektörde en az on yıl çalışmış kişiler arasından seçilir. Üyelerde ayrıca,
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) fıkrasının 1, 4,
5, 6 ve 7 numaralı bentlerinde belirtilen şartlar aranır.
Kurul üyelerinin görev süresi beş yıldır. Kurula atanan üyelerin, temsil
ettikleri kuruluşlardaki görevlerinden ayrılmaları halinde üyelikleri sona
erer. Bu nedenle veya diğer herhangi bir nedenle üyelikleri sona erenlerin
yerlerine Bakanlar Kurulu tarafından en geç bir ay içinde yeni bir üye
seçilir ve bu maddede belirtilen usule göre atamaları yapılır. Bu şekilde
atananlar, yerine atandıkları üyelerin sürelerini tamamlar.
Kurul, Başkanın daveti üzerine ayda iki defadan az olmamak üzere üye tam
sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kurul, Başkanın daveti veya en az üç
üyenin yazılı isteği ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile olağanüstü
toplantı yapabilir. Toplantıyı Kurul Başkanı veya yokluğunda Başkanvekili
yönetir. Her bir toplantının gündemi toplantıdan önce Başkan ya da yokluğunda
Başkanvekili tarafından hazırlanarak Kurul üyelerine bildirilir.
Kurul Başkan ve üyelerinin toplantılara katılmaları esastır. Kurul
üyelerinden mazereti olanların toplantıdan önce mazeretlerini Kurul Başkanına
bildirmeleri gerekir. Arka arkaya dört toplantıya veya bir yıl içinde toplam
on toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler istifa etmiş sayılırlar.
Yerlerine bu maddede belirtilen usullere göre yeni üye atanır.
Kurul, kararlarını üye tam sayısının salt çoğunluğunun aynı yöndeki oyu ile
alır. Kurul üyeleri çekimser oy kullanamazlar.
Toplantı kararları ilgililere Kurum tarafından duyurulur.
Kurulun görev ve yetkileri ile denetimi
Madde 9 – Kurulun görev ve yetkileri şunlardır:
a) A ve B kotalarının tespiti, iptal ve transferleri hakkında kararlar alır
ve uygular.
b) Kurum harcamaları ve işlemleri, depolama primi, araştırma geliştirme
faaliyetleri ile benzeri idarî giderler için kullanılmak üzere, faaliyetteki
şirketlerin cari pazarlama yılına ait, yeni kurulan şirketlerin ise ilk
pazarlama yılına ait A kotaları karşılığı şeker miktarının ilgili pazarlama
yılı başındaki fabrika satış fiyatı üzerinden hesaplanacak tutarının binde
beşini aşmamak üzere katılım paylarını belirler, bu konuda karar alır ve
uygular. Her bir pazarlama yılı için Kurulca hesaplanarak Eylül ayının ilk
haftasında şirketlere bildirilecek olan katkı payı tutarının onikide biri
Eylül ayından başlamak ve takip eden takvim yılının Ağustos ayında
tamamlanmak üzere, her ay sonunu takip eden yedi iş günü içinde Kurum özel
hesabına aktarılır. Katılım paylarını yeniden belirlemeye Bakanlar Kurulu
yetkilidir.
c) Şeker için depolama kesintisinin yapılıp yapılmaması, prim ödenip
ödenmemesi hususunda karar alır ve uygular. Yurt içi üretim ve pazar
işleyişlerinde bu Kanunun amaçlarına uygun olarak düzenleme yapmaya, depolama
kesintisini almaya, depolama prim miktarlarını tayin, sarf ve mahsuba ilişkin
kararlar alır. d) İç fiyat, arz talep dengesi
ve spekülatif etkileri dikkate alarak şeker ticaretinde yapılması istenen
düzenlemeler konusundaki görüşlerini Müsteşarlığa bildirir.
e) Bu Kanunda öngörülen idarî para cezalarını uygular.
f) Sektörle ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yönlendirerek
organizasyon sağlar ve gerekli olduğu hallerde kaynak tahsis eder.
g) Bu Kanunun kendisine verdiği görevleri yerine getirirken, gerekli gördüğü
her türlü bilgiyi; kamu kurum ve kuruluşları ile piyasada mal veya hizmet
üreten, pazarlayan, satan gerçek ve tüzel kişilerle, bunların her türlü
birliklerinden isteyebilir. Kurul tarafından istenen bilgiler tam ve doğru
olarak, talep edilen süre dahilinde ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından Kurula
verilir.
h) Şirket ve bünyesindeki fabrikalarda, görevleri ile ilgili konularda
araştırma ve denetimde bulunabilir. Bu amaçla gerektiğinde ilgili kurum,
kuruluş ve kişilerden yararlanabilir.
ı) Bu Kanunun amaçlarına uygun olarak sektörle ilgili diğer hususlarda
kararlar alır ve uygular.
j) Yurt içinde ve dışında konusu ile ilgili kuruluşlarla işbirliği yapabilir,
gerektiğinde bu kuruluşlara üye olabilir. Kurulun
para, evrak ve her çeşit malları devlet malı hükmündedir. Kurulun başkan ve
üyeleri ile diğer personeli görevleriyle bağlantılı olarak işledikleri suçlar
ile bunlara karşı işlenen suçlardan dolayı sorumluluk bağlamında Türk Ceza
Kanununun uygulamasında kamu görevlisi sayılırlar. Kurul üyelerinin,
görevlerini yaptıkları sırada öğrendikleri gizli bilgileri açıklamaları
halinde, haklarında Türk Ceza Kanununun 258 inci maddesi hükmü uygulanır ve
Kuruldaki görevlerine son verilir. Bu kişiler Kurul üyeliğine tekrar
seçilemezler.
Kurul, ticarî sırlar ve gizli rekabet bilgileri de dahil olmak üzere, ticarî
açıdan hassas olan her türlü bilginin açıklanmasını engelleyecek usul ve
esasları belirlemek ve uygulamakla görevlidir.
Kuruma ait gelirler, Türkiye’de yerleşik bankalarda açılacak hesaplarda
toplanır. Bu hesaplardan Kurul, bu Kanunun amaçlarına uygun olarak harcama
yapmaya yetkilidir.
Kurumun denetimi Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu tarafından yapılır.
Hizmet birimleri
Madde 10 – Kurum hizmetlerinin gerektirdiği görevler, hizmet
birimleri tarafından yürütülür. Bu Kanuna ekli cetvelde yer alan personel,
1475 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre istihdam edilir. Söz konusu ekli
cetvelde yer alan kadrolarda toplam sayı aşılmamak üzere unvan ve statü
değişikliği yapmaya, söz konusu sayının altında personel istihdam etmeye
Kurul yetkilidir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Ceza Hükümleri
İdarî para cezaları
Madde 11 – B kotası şekeri bulundurmayan veya Kurul kararı
dışında satan ya da bedelsiz devreden gerçek ve tüzel kişiler hakkında,
bulundurmadığı veya elinden çıkardığı şeker miktarının, tespitin yapıldığı
tarihteki fabrika satış fiyatı üzerinden hesaplanacak tutar kadar Kurulca
idarî para cezası verilir. C şekerini Kurul kararı
dışında iç piyasada satan veya bedelsiz devredenler hakkında birinci fıkrada
öngörülen cezalar uygulanır.
Kurulun bilgi ve kararı dışında şirketlerin, fabrikaları arasında kota
aktarımı yapmaları halinde her biri için ayrı ayrı olmak üzere, aktardıkları
şeker miktarının, tespitin yapıldığı tarihteki fabrika satış fiyatı üzerinden
hesaplanacak tutar kadar Kurulca idarî para cezası verilir.
Bu Kanun hükümlerine aykırı olarak, şirketlerin birbirleri arasında kota
aktarımı yapmaları halinde her biri için ayrı ayrı olmak üzere, aktardıkları
kota karşılığı şeker miktarının, tespitin yapıldığı tarihteki fabrika satış
fiyatı üzerinden hesaplanacak tutar kadar Kurulca idarî para cezası verilir.
Bu Kanunun amaçlarına aykırı olarak, şirketler tarafından A ve B kotası
dışında temin edildiği tespit edilen şekerin doğrudan veya dolaylı olarak iç
piyasada satılması veya devredilmesi halinde bu fiili işleyenler hakkında bu
maddenin birinci fıkrasında öngörülen cezalar uygulanır.
Kurul tarafından bilgi isteme veya yerinde inceleme hallerinde; istenen
bilgilerin yanlış, eksik veya yanıltıcı olarak verildiğinin saptanması veya
hiç bilgi verilmemesi ya da yerinde inceleme imkânının verilmemesi
hallerinde, bu fiili işleyen şirketler yedi gün içinde bilgilerin verilmesi
ve/veya inceleme imkânının sağlanması için ihtar edilir. Bu süre zarfında
bilgilerin verilmemesi ve/veya inceleme imkânının sağlanmaması halinde,
şirketlerin Kurulca cari pazarlama yılı için tahsis edilen A kotası
miktarının cari pazarlama yılı başındaki fabrika satış fiyatı üzerinden
hesaplanacak tutarının % 3’üne kadar idarî para cezası verilir.
İdarî para cezalarının verilmesini gerektiren fiillerin tekrarı halinde
verilecek para cezası, önceki ceza tutarının iki katı olarak uygulanır. Tahsil
edilen idarî para cezalarının yüzde onu Kurum özel hesabına aktarılır.
(Mülga dokuzuncu fıkra) İdari yaptırım kararlarına karşı yetkili
idare mahkemesinde dava açılabilir. Kurul kararlarına karşı açılan her türlü
dava öncelikli işlerden sayılır.
(Mülga onbirinci fıkra) BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikler
Madde 12 – Kurumun yönetim ve temsili, Kurulun çalışma usul ve
esasları ile hizmet birimlerinin çalışma usul ve esasları, depolama kesinti
ve primi ile ilgili düzenlemeler ve diğer hususlar, bu Kanunun yayımı
tarihinden itibaren dört ay içinde Bakanlık tarafından çıkarılacak
yönetmeliklerle belirlenir.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
Madde 13 – 22.6.1956 tarihli ve 6747 sayılı Şeker Kanunu ile
10.9.1960 tarihli ve 79 sayılı Millî Korunma Suçlarının Affına, Millî Korunma
Teşkilât, Sermaye ve Fon Hesaplarının Tasfiyesine ve Bazı Hükümler İhdasına
Dair Kanunun 8 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır. Geçici
Madde 1 – 6747
sayılı Şeker Kanununa uygun olarak yurt içinde şeker fabrikası kurup işletmek
üzere Bakanlar Kurulundan izin alan, ancak henüz üretime geçmeyen gerçek ve
tüzel kişilerin kota hakkı saklıdır. Bu hak, Kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren beş yıl süre ile geçerlidir. Bu süre içinde kota, hak
sahibince başkasına devredilemez.
Geçici Madde 2 – Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra, Kurul hammadde
ekim dönemini dikkate alarak ilk pazarlama yılını belirler. İlk kota tespiti,
bu pazarlama yılı baz alınarak yapılır.
Geçici Madde 3 – İlgili kuruluşlar, kurul üye adaylarını bu Kanunun
yürürlüğe girmesini izleyen bir ay içerisinde Bakanlığa bildirirler. Bu
süreyi takip eden bir ay içerisinde Kurul Başkan ve üyeleri atanır.
Geçici Madde 4 – Kurul ve hizmet birimlerinin oluşumu tamamlanıncaya
kadar bu Kanunda belirtilen iş ve işlemler ile gerekli harcamalar Türkiye
Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilir.
Geçici Madde 5 – Kurulca belirlenecek ilk pazarlama yılı başında
stokunda şeker bulunduran şirketlerin talep etmeleri halinde şeker
stoklarının tamamı veya bir kısmı Kurul kararı ile C şekeri kapsamına alınır.
Geçici Madde 6 – Şeker Kurulu üyelerinin seçilip atanması ile ilgili 8
inci maddedeki sakaroz kökenli şeker üreten ve sermayesi kamuya ait şirketin
önereceği iki aday arasından seçilerek belirlenecek üyelik, özelleştirme
suretiyle kamu payının devredilmesi halinde, sakaroz kökenli şeker üreten
şirketlerin Türkiye’deki fabrikasından son üç yıl ortalama üretimi en fazla
olan ikinci şirkete ait olur.
Geçici Madde 7 – 2001 yılı pancar fiyatı Bakanlar Kurulu tarafından
belirlenir.
Geçici Madde 8 – (İptal)
Yürürlük
Madde 14 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 15 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. 19 Nisan 2001 PERŞEMBE Resmî Gazete Sayı : 24378 |