GÜNCEL: 02/03/2018 |
Ekonomi Bakanlığından: İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN
ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2018/3) Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, Marcegaglia TR Paslanmaz Çelik Sanayi ve Ticaret
Anonim Şirketi tarafından gerçekleştirilen ve Borşen Boru
Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından desteklenen başvuruya istinaden
Çin Halk Cumhuriyeti ve Çin Tayvanı menşeli
7306.40.20.90.00
ve 7306.40.80.90.00
gümrük tarife istatistik pozisyonları altında yer alan “Diğerleri” ile 7306.61.10.00.00
gümrük tarife istatistik pozisyonu altında yer alan “Paslanmaz çelikten
olanlar” ürünlerine yönelik yürürlükte bulunan dampinge karşı
kesin önlemlere ilişkin olarak nihai gözden geçirme soruşturması açılması ve
açılan soruşturmanın usul ve esaslarının belirlenmesidir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı
İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun, 20/10/1999
tarihli ve 99/13482
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız
Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar ve 30/10/1999 tarihli ve 23861
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta
Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmeliğe dayanılarak
hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde geçen; a) Bakanlık: Ekonomi
Bakanlığını, b) ÇHC: Çin Halk Cumhuriyetini, c) Genel Müdürlük: Bakanlık
İthalat Genel Müdürlüğünü, ç) GTİP: Gümrük tarife
istatistik pozisyonunu, d) NGGS: Nihai Gözden Geçirme
Soruşturmasını, e) Tayvan: Çin Tayvanını, f) Yönetmelik: 30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta
Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmeliği, ifade eder. Önleme tabi ürün MADDE 4 – (1) Önleme tabi ürün, 7306.40.20.90.00
ve 7306.40.80.90.00
gümrük tarife istatistik pozisyonları altında yer alan “Diğerleri” ile 7306.61.10.00.00
gümrük tarife istatistik pozisyonu altında yer alan “Paslanmaz çelikten olanlar”dır. (2) Bahse konu GTİP’ler yalnızca bilgi amaçlı verilmiş olup,
bağlayıcı mahiyette değildir. (3) Önleme tabi ürünün Türk
Gümrük Tarife Cetvelinde yer alan tarife pozisyonlarında ve/veya eşya
tanımlarında yapılacak değişiklikler, bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına
engel teşkil etmez. Başvurunun temsil niteliği MADDE 5 – (1) Başvuru aşamasında sunulan
delillerden, Yönetmeliğin 20 nci maddesi
uyarınca başvuru yeterliliğine sahip olan yerli üretici Marcegaglia TR Paslanmaz Çelik Sanayi ve Ticaret
Anonim Şirketi’nin Yönetmeliğin 18 inci maddesi çerçevesinde yerli üretim
dalını temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılmıştır. Bu kapsamda, adı geçen
firma bu Tebliğin ilgili bölümlerinde “yerli üretim dalı” olarak anılacaktır. Mevcut önlem MADDE 6 – (1) 15/3/2013 tarihli
ve 28588 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
İthalatta
Haksız Rekabetin Önlemesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2013/4) ile
ÇHC ve Tayvan menşeli önlem konusu ürüne yönelik
%7,98 ile %25,27 arasında firma bazında değişen oranlarda dampinge karşı
kesin önlemler yürürlüğe konulmuştur. (2) Önlemin beş yıllık
uygulama süresinin bitiminden önce başvuru sahibi Marcegaglia TR
Paslanmaz Çelik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından ÇHC ve Tayvan
menşeli önleme tabi ürünün ithalatında uygulanmakta olan dampinge karşı
önlemlerin devam ettirilmesi talep edilmiştir. Gerekçe MADDE 7 – (1) Yönetmeliğin 35 inci maddesinin
ikinci fıkrası hükmünce, 11/7/2017 tarihli
ve 30121 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
İthalatta
Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2017/19) ile mevcut önlemlerin yürürlükten kalkacağı ve ilgili
ürünün yerli üreticilerinin mevzuatta öngörülen sürelerde yeterli delillerle
desteklenmiş bir başvuru ile NGGS açılması talebinde bulunabilecekleri
duyurulmuştur. (2) Mezkûr ilanı müteakip
yerli üretim dalı tarafından iletilen başvurunun incelenmesi neticesinde, ÇHC
ve Tayvan menşeli önleme konu ürüne yönelik uygulanan dampinge karşı
önlemlerin yürürlükten kalkması halinde dampingin ve zararın devam etmesi
veya yeniden meydana gelmesinin muhtemel olduğuna ilişkin olarak bir NGGS
açılmasını haklı kılacak bilgi, belge ve delillerin mevcut olduğu
anlaşılmıştır. Karar ve işlemler MADDE 8 – (1) Yapılan inceleme sonucunda, bir NGGS
açılabilmesi için yeterli bilgi, belge ve delillerin bulunduğu
anlaşıldığından, İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulu Kararı ve
Ekonomi Bakanının onayı ile ÇHC ve Tayvan menşeli önlem konusu ürüne yönelik
olarak Yönetmeliğin 35 inci maddesi çerçevesinde bir NGGS açılmasına karar
verilmiştir. (2) Soruşturma, Genel Müdürlük
tarafından yürütülür. Piyasa ekonomisi değerlendirmesi MADDE 9
– (1) ÇHC’de yerleşik soruşturmaya tabi üretici
veya üreticilerin soruşturma konusu ürünün üretiminde ve satışında
Yönetmeliğin Ek 1 inci maddesindeki ölçütler çerçevesinde piyasa ekonomisi
koşullarının geçerli olduğunu 11 inci maddede belirtilen süreler içinde
yeterli deliller ile ispat etmesi durumunda, bu üretici veya üreticiler için
normal değerin tespitinde Yönetmeliğin 5 inci maddesi, aksi takdirde
Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümleri uygulanır. Yönetmeliğin 7 nci maddesi
hükümlerinin tatbiki halinde emsal ülke olarak Türkiye’nin seçilmesi
öngörülür. Soru formları ve bilgilerin toplanması MADDE 10 – (1) Soruşturma açılmasını müteakip,
başvuruda belirtilen ve Bakanlıkça tespit edilen soruşturmaya konu ürünün
bilinen ithalatçılarına, soruşturma konusu ülkelerde yerleşik bilinen
üretici/ihracatçılarına ve soruşturmaya konu ülkelerin resmi temsilciliklerine
soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimde bulunulur. (2) Bildirimde, soruşturma
açılış Tebliği, başvurunun gizli olmayan özeti ve soru formlarına erişim
hususunda bilgiye yer verilir. (3) Bakanlıkça tespit
edilememesi nedeniyle bildirim gönderilemeyen veya kendilerine bildirim
ulaşmayan diğer ilgili tarafların soru formuna Bakanlığın internet
sayfasındaki ilgili bölümden erişmeleri mümkündür. (4) Soruşturmaya ilişkin
yazılı ve sözlü iletişim Türkçe yapılır. İlgili tarafların soru formuna
ilişkin yanıtlarını ve bu yanıtlar dışında kalan tüm bilgi, belge, görüş ve
taleplerini yazılı olarak Türkçe sunmaları gerekir. Türkçe dışında bir dilde
sunulan yanıt, bilgi, belge, görüş ve talepler dikkate alınmaz. (5) İlgili taraflar, soru
formunda istenilen bilgiler haricinde soruşturmayla ilgili olduğu düşünülen
diğer bilgi, belge ve görüşlerini, destekleyici deliller ile birlikte Genel
Müdürlüğe yazılı olarak 11 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen süre
içerisinde sunabilir. (6) Soruşturmanın sonucundan
etkilenebileceklerini iddia eden, ancak bu maddenin birinci ve üçüncü
fıkraları kapsamına girmeyen meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim
dalındaki işçi veya işveren sendikaları, ürünü girdi olarak kullanan
işletmeler gibi diğer ilgili taraflar görüşlerini Genel Müdürlüğe yazılı
olarak 11 inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde
sunabilir. (7) İlgili taraflarca soru
formuna verilen cevaplar, soruşturmayla ilgili sunulan diğer bilgi, belge ve
görüşler ile destekleyici deliller aksi belirtilmedikçe yazılı olarak
sunulur. Yazılı sunumlarda ilgili tarafların isim ve unvanı, adres bilgileri,
elektronik posta adresi, telefon ve faks numaraları belirtilir. (8) Soruşturma süresince
Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci
fıkrası çerçevesinde gizlilik kaydıyla verilen her türlü bilgi, belge ve
görüşün gizli olmayan bir özeti sunulur. Gizli olmayan özet, esas bilginin
makul ölçüde anlaşılmasına olanak sağlayacak ayrıntıda olur. İlgili taraflar,
istisnai hallerde bu bilgilerin özetlenemeyecek nitelikte olduklarını
belirtebilir. Bu gibi istisnai durumlarda, bilgilerin özetlenemeyecek
nitelikte olmasının nedenlerinin belirtilmesi gerekir. Süreler MADDE 11 – (1) 10 uncu maddenin birinci fıkrasında
belirtilen bildirimin gönderildiği bütün ilgili taraflar için soru formunu
cevaplandırma süresi, soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimin gönderildiği
tarihten itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. (2) 10 uncu maddenin üçüncü
fıkrasında belirtilen bildirimin gönderilemediği ilgili taraflar, soru
formuna ilişkin cevaplarını ve beşinci fıkrasında belirtilen bütün ilgili
taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin yayımı tarihinden
itibaren başlayacak 37 günlük süre içerisinde sunabilir. (3) Soruşturmanın sonucundan
etkilenebileceklerini iddia eden 10 uncu maddenin altıncı fıkrası kapsamına
giren diğer ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili görüşlerini bu Tebliğin
yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın akışını etkilemeyecek şekilde
soruşturma süreci içerisinde sunabilir. İşbirliğine gelinmemesi MADDE 12 – (1) Yönetmeliğin 26 ncı maddesi hükmü çerçevesinde, ilgili taraflardan
birinin verilen süreler dâhilinde ve istenilen biçimde gerekli bilgi ve
belgeleri sağlamaması ya da bu bilgi ve belgelere erişimi reddetmesi veya
soruşturmayı engellediğinin anlaşılması veya yanlış ya da yanıltıcı bilgi
vermesi hallerinde söz konusu taraf işbirliğine gelmemiş sayılır. Bu gibi
hallerde soruşturma kapsamındaki geçici veya nihai belirlemeler, olumlu ya da
olumsuz şekilde, mevcut verilere göre yapılır. (2) İlgili tarafların
işbirliğine gelmemesi veya kısmen işbirliğine gelmesi halinde bahse konu
taraf için soruşturmanın sonucu işbirliğine gelinmesine nazaran daha az
avantajlı olabilir. Meri önlemin uygulanması MADDE 13 – (1) Yönetmeliğin 35 inci maddesinin
dördüncü fıkrası uyarınca meri önlem soruşturma sonuçlanıncaya kadar
yürürlükte kalmaya devam eder. Yetkili merci ve adresi MADDE 14 – (1) Soruşturmayla ilgili bilgi ve
belgeler ile görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili mercie iletilmesi gerekir. T.C. Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Damping ve Sübvansiyon
Araştırma Dairesi Söğütözü Mah. 2176 Cad. No:63 Çankaya/ANKARA Faks: +90 312 204 86 33 E-posta: ngs221@ekonomi.gov.tr Soruşturmanın başlangıç tarihi MADDE 15 – (1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı
tarihinde başlamış kabul edilir. Yürürlük MADDE 16 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 17 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı
yürütür. 2 Mart 2018 CUMA Resmî Gazete Sayı : 30348 |