Güncel: 05/11/2020
TELSİZ EKİPMANLARI YÖNETMELİĞİ (2014/53/AB) BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; telsiz
ekipmanlarının temel gereklere uygun olarak piyasaya arz edilmesi, piyasada
bulundurulması ve hizmete sunulmasına ilişkin iktisadi işletmecilerin
yükümlülükleri, telsiz ekipmanlarının uygunluğu, uygunluk değerlendirme
kuruluşları ile piyasa gözetimi ve denetimi ile ilgili usul ve esasları
düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Devlet ve kamu
güvenliği, savunma ve Devletin ceza hukuku alanındaki faaliyetlerinde kullanılan
özel amaçlı ekipmanlar ile Ek–1’de belirtilen ekipmanlar hariç tüm telsiz
ekipmanlarını kapsar. (2) Bu
Yönetmelik kapsamına giren telsiz ekipmanlarına 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilen hususlar hariç 2/10/2016 tarihli ve 29845
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Belirli Gerilim Sınırları İçin Tasarlanan
Elektrikli Ekipman ile İlgili Yönetmelik (2014/35/AB) hükümleri uygulanmaz. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 5/11/2008
tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 2 nci, 6 ncı, 53 üncü
ve 60 ıncı maddeleri, 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayılı Ürünlere İlişkin
Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ile 5/3/2020
tarihli ve 7223 sayılı Ürün Güvenliği ve Teknik Düzenlemeler Kanununa
dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) AB: Avrupa
Birliğini, b) Akreditasyon:
Bir ulusal akreditasyon kurumu tarafından bir uygunluk değerlendirme
kuruluşunun belirli bir uygunluk değerlendirme faaliyetini yerine getirmek
üzere ilgili ulusal veya uluslararası standartların belirlediği gerekleri ve
uygulanabildiği yerlerde ilgili sektörel düzenlemelerde öngörülen ek
gerekleri karşıladığının resmî kabulünü, c) CE işareti:
Bir ürünün CE işaretinin konulmasını öngören 16/12/2011 tarihli ve 2011/2588
sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan “CE” İşareti Yönetmeliği
ve CE işaretinin iliştirilmesine ilişkin ilgili diğer mevzuatın bütün
kurallarına uygun olduğunu gösteren işareti, ç) Dağıtıcı: Bir
telsiz ekipmanını tedarik zincirinde yer alarak piyasada bulunduran, imalatçı
ve ithalatçı dışındaki gerçek veya tüzel kişiyi, d)
Elektromanyetik bozulma: İstenmeyen sinyal ya da yayılma ortamında bir
değişim gibi telsiz ekipmanının performansını düşürebilen elektromanyetik
etkiyi, e) Geri çağırma:
Nihai kullanıcının elinde bulunan bir ürünün iktisadi işletmeciye geri getirilmesini
amaçlayan her türlü önlemi, f) Hizmete
sunma: Telsiz ekipmanının nihai kullanıcısı tarafından ilk kez kullanımını, g) İktisadi
işletmeci: İmalatçı, yetkili temsilci, ithalatçı veya dağıtıcıyı, ğ) İmalatçı: Bir
telsiz ekipmanını imal eden veya tasarımını ya da imalatını yaptıran ve kendi
adı veya ticari markasıyla pazarlayan gerçek veya tüzel kişiyi, h) İthalatçı:
Bir telsiz ekipmanını ithal ederek piyasaya arz eden Türkiye’de yerleşik
gerçek veya tüzel kişiyi, ı) Komisyon:
Avrupa Komisyonunu, i) Kurul: Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurulunu, j) Kurum: Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumunu, k) Onaylanmış
kuruluş: Bu Yönetmelik kapsamında uygunluk değerlendirme faaliyetinde
bulunmak üzere Kurum tarafından bu Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuatta
belirlenen esaslar doğrultusunda görevlendirilen ve adları Komisyona
bildirilen Türkiye’de yerleşik uygunluk değerlendirme kuruluşu ile AB
ülkeleri tarafından atanan veya AB tarafından kabul edilen uygunluk
değerlendirme kuruluşlarını, l) Piyasa
gözetimi ve denetimi: Ürünlerin ilgili teknik düzenlemesi veya genel ürün
güvenliği mevzuatında belirtilen gereklere uygun olmalarını sağlamak ve bu
mevzuat kapsamında yer alan kamu yararını korumak amacıyla yetkili kuruluşlar
tarafından yürütülen faaliyetleri ve alınan tedbirleri, m) Piyasada
bulundurma: Bir telsiz ekipmanının ticari bir faaliyet yoluyla, bedelli veya
bedelsiz olarak dağıtım, tüketim veya kullanım için piyasaya sağlanmasını, n) Piyasadan
çekme: Tedarik zincirindeki bir ürünün piyasada bulunmasını engellemek için
alınan her türlü tedbiri, o) Piyasaya arz:
Bir telsiz ekipmanının piyasada ilk kez bulundurulmasını, ö) Radyo
dalgaları: Yapay bir kılavuz olmaksızın uzayda yayılan 3000 GHz altında
frekanslara sahip elektromanyetik dalgaları, p) Teknik
düzenleme: Bir ürünün, ilgili idari hükümler de dâhil olmak üzere,
özellikleri, işleme ve üretim yöntemleri, bunlarla ilgili terminoloji,
sembol, ambalajlama, işaretleme, etiketleme ve uygunluk değerlendirmesi
işlemleri hususlarından birini veya birkaçını belirten ve uyulması zorunlu
olan her türlü düzenlemeyi, r) Teknik
özellikler: Telsiz ekipmanının karşılaması gereken teknik gerekleri gösteren
dokümanı, s) Telsiz
arayüzü: Radyo spektrumunun mevzuat ile belirlenmiş kullanımı için teknik
özelliklerini, ş) Telsiz
ekipmanı: Tek başına ya da anten gibi aksesuarlar ile tamamlanarak
kullanıldığında telsiz iletişimi ve/veya telsiz tespiti amacıyla radyo
dalgaları yayan ve/veya alan elektrikli veya elektronik ürünü, t) Telsiz
ekipmanı sınıfı: Bu Yönetmelik kapsamında benzer olduğu düşünülen telsiz
ekipmanlarının ve bunlarda kullanılan telsiz arayüzlerinin belirli kategorilerini
tanımlayan sınıfı, u) Telsiz
iletişimi: Radyo dalgaları aracılığıyla yapılan iletişimi, ü) Telsiz
tespiti: Radyo dalgalarının yayılım özelliği vasıtasıyla bir nesnenin
konumunun, hızının ve/veya diğer özelliklerinin tespitini veya bu parametreler
ile ilgili bilgilerin elde edilmesini, v) Ulusal
akreditasyon kurumu: Türk Akreditasyon Kurumunu, y) Uygunluk
değerlendirmesi: Bir ürün, süreç, hizmet, sistem, kişi ya da kuruluşun
belirlenen koşulları yerine getirip getirmediğini gösteren süreci, z) Uygunluk
değerlendirme kuruluşu: Kalibrasyon, test, muayene ve belgelendirme dâhil
olmak üzere uygunluk değerlendirme faaliyetlerini gerçekleştiren kuruluşu, aa)
Uyumlaştırılmış standart: Uyumlaştırılmış Avrupa Birliği mevzuatını uygulamak
amacıyla Komisyonun talebine istinaden kabul edilen Avrupa standardını, bb) Yetkili
temsilci: İmalatçının bu Yönetmelik kapsamındaki belirli yükümlülüklerini
onun adına yerine getirmek üzere imalatçı tarafından yazılı bir şekilde
yetkilendirilen Türkiye’de yerleşik gerçek veya tüzel kişiyi, cc) Zararlı
elektromanyetik girişim: Çalışmaları bakımından, seyrüsefer hizmetlerini veya
diğer kamu güvenliği haberleşme hizmetlerini tehlikeye sokan veya bir telsiz
haberleşme hizmetinin çalışmasını ciddi ölçüde bozan, engelleyen veya kesinti
oluşturan elektromanyetik girişimi, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Genel Esaslar Temel gerekler MADDE 5 – (1) Telsiz ekipmanları; a) Herhangi bir
gerilim sınırı olmaksızın Belirli Gerilim Sınırları için Tasarlanan
Elektrikli Ekipman ile İlgili Yönetmelik (2014/35/AB)’in 5 inci maddesinde
belirtilen emniyet gereklerini sağlayarak, insanların ve evcil hayvanların
sağlık ve güvenliği ile mülkiyetin korunması, b) 2/10/2016
tarihli ve 29845 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektromanyetik Uyumluluk
Yönetmeliği (2014/30/AB)’nde belirlenen şekilde ve yeterli seviyede
elektromanyetik uyumluluk, şartlarını
sağlayacak şekilde imal edilir. (2) Telsiz
ekipmanları, zararlı elektromanyetik girişimleri önlemek için radyo
spektrumunu verimli kullanacak ve bu spektrumun etkin kullanımını
destekleyecek nitelikte imal edilir. (3) Belirli
kategorilerdeki veya sınıflardaki telsiz ekipmanları, aşağıdaki temel
gerekleri karşılayacak şekilde imal edilir: a) Ortak şarj
cihazı ve harici aksesuarları ile uyumlu çalışır. b) Haberleşme
şebekesi aracılığıyla diğer telsiz ekipmanları ile uyumlu çalışır. c) Türkiye ve AB
üyesi ülkelerdeki uygun tipteki arayüzlere bağlanabilir. ç) Haberleşme
şebekesine veya şebekenin çalışmasına zarar vermez ve şebeke kaynaklarının
uygunsuz kullanılması nedeni ile haberleşme hizmetinin kabul edilemez bir
seviyede bozulmasına sebep olmaz. d)
Kullanıcıların ve abonelerin kişisel bilgileri ile gizliliğinin korunmasını
sağlamak için tedbirler içerir. e) Sahtekârlığa
karşı korunma sağlanması için belirli özellikleri destekler. f) Acil durum
hizmetlerine erişim sağlanması için belirli özellikleri destekler. g) Engelli
kullanıcılar tarafından kullanımlarını kolaylaştırmak için belirli
özellikleri destekler. ğ) Telsiz
ekipmanları, sadece kendisi ile birlikte uyumlu çalıştığı ispatlanan
yazılımların yüklenmesini sağlayan özellikleri destekler. (4) Kurum,
üçüncü fıkrada belirtilen temel gereklerin belirli kategoriler veya sınıflar
dâhilindeki ekipmanlara uygulanması amacıyla alınan Komisyon kararlarını
çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular. Telsiz
ekipmanları ve yazılımlarının uyumluluğuna ilişkin bilgilerin sağlanması MADDE 6
– (1) Telsiz
ekipmanı ve bu ekipmanda kullanılan yazılımın imalatçıları, telsiz
ekipmanları ve bunların amaçlandığı şekilde kullanılmasına imkân sağlayan
yazılım uyumluluğunun 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygunluğuna
ilişkin bilgileri Kuruma sunar. 20 nci madde uyarınca gerçekleştirilecek olan
uygunluk değerlendirmede elde edilecek bu bilgiler, Ek–6’da belirtilen
unsurları içeren uygunluk beyannamesi şeklinde verilir. Söz konusu bilgiler,
telsiz ekipmanları ile yazılımlarının özellikli kombinasyonlarına bağlı
olarak, telsiz ekipmanları ve yazılımlarını tam olarak tanımlar ve güncel
halde tutulur. (2) Kurum;
birinci fıkrada belirtilen gereğin belirli kategoriler veya sınıflar
dâhilindeki ekipmanlara uygulanması ve söz konusu ekipmanlar için operasyonel
kurallar koyan eylemlerin uygulanmasına yönelik alınan Komisyon kararlarını,
çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular. Bazı
kategorilerdeki telsiz ekipman tiplerinin kaydedilmesi MADDE 7 – (1) İmalatçılar, 5 inci maddede
belirtilen temel gereklere düşük seviyede uygunluk gösteren belirli
kategorilerdeki telsiz ekipmanı tiplerini, bu kategorilerdeki telsiz
ekipmanlarını piyasaya arz etmeden önce dördüncü fıkrada atıfta bulunulan
merkezi bir sisteme kaydeder. İmalatçılar, söz konusu ekipman türlerini
kaydederken; teknik dosyanın Ek–5’in birinci, dördüncü, beşinci, altıncı,
yedinci, sekizinci ve dokuzuncu kısımlarında belirtilen unsurlarını veya
haklı bir gerekçe olması halinde Ek–5’te belirtilen tüm unsurları sağlar.
İmalatçılar, kaydedilen her bir telsiz ekipman tipine Komisyon tarafından
verilen kayıt numarasını, piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanlarına
iliştirir. (2) Birinci
fıkrada düzenlenen hususlara ilişkin telsiz ekipmanlarının ilgili olduğu
kategorileri belirleyen Komisyon kararları, Kurum tarafından çıkarılacak
düzenlemeler çerçevesinde uygulanır. (3) İkinci fıkra
uyarınca kategorileri belirlenmiş olan telsiz ekipmanı üzerine kayıt
numarasının iliştirilmesi ile kayıt işlemlerinin yürütülmesine ilişkin
Komisyon tarafından belirlenen kurallar, Kurum tarafından çıkarılacak
düzenlemeler çerçevesinde uygulanır. (4) Komisyon
tarafından imalatçıların kullanımına sunulan ve gerekli bilgileri kaydetme
imkânı sağlayan merkezi sistem, gizli bilgi niteliğinde olan bilgilere
erişimin uygun şekilde kontrol edilmesini sağlar. Piyasada
bulundurma MADDE 8 – (1) Kurum, sadece bu Yönetmeliğe
uygun telsiz cihazlarının piyasada bulundurulması için gerekli önlemleri alır. Hizmete sunma
ve kullanım MADDE 9 – (1) Kurum, sadece bu Yönetmeliğe
uygun olarak kurulan, bakımı yapılan telsiz ekipmanlarının kullanım
amaçlarına uygun bir şekilde kullanıldıkları durumlarda hizmete sunulmasına
ve kullanılmasına izin verir. Kurum; milli frekans planına, Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı tarafından belirlenen strateji ve politikalara ve
elektronik haberleşme hizmetlerinde kullanılan radyo frekans yönetimine
ilişkin yükümlülükleri saklı kalmak koşulu ile sadece radyo spektrumunun
verimli ve etkin bir şekilde kullanımı, zararlı elektromanyetik girişimin
önlenmesi, elektromanyetik bozulmanın önlenmesi veya kamu sağlığı ile ilgili
sebeplerden dolayı telsiz ekipmanlarının hizmete sunulması ve/veya
kullanımına ilişkin ek gerekler getirebilir. Telsiz arayüz
özelliklerinin bildirimi ve telsiz ekipman sınıflarının belirlenmesi MADDE 10 – (1) Kurum, 3/4/2002 tarihli ve
24715 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Teknik Mevzuatın ve Standartların
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Bildirimine Dair Yönetmelikte belirlenen
usul uyarınca; a)
Uyumlaştırılmış radyo spektrumu ile ilgili yayımlanan mevzuata uygun olan
telsiz arayüzleri, b) İkinci
fıkraya göre yürürlüğe giren mevzuat uyarınca, ülke genelinde kısıtlama
olmaksızın hizmete sunulabilen ve kullanılabilen telsiz ekipmanlarına
karşılık gelen telsiz arayüzleri, hariç olmak
üzere düzenlemesini planladığı telsiz arayüzlerini, Komisyona iletmek üzere
Ticaret Bakanlığına bildirir. (2) Kurum;
telsiz arayüzleri ve bir telsiz ekipmanı sınıfının tahsis edilmesi arasında
denklik oluşturan AB Resmi Gazetesi’nde yayımlanan Komisyon kararlarını,
çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular. Telsiz
ekipmanlarının serbest dolaşımı MADDE 11 – (1) Kurum, bu Yönetmelik
hükümlerine uygun olan telsiz ekipmanlarının piyasada bulundurulmasına engel
olmaz. (2) Bu
Yönetmelik hükümlerine uymayan cihaza, imalatçısı tarafından piyasaya arz
edilmeyeceği veya hizmete sunulmayacağına ilişkin görünür bir işaretin
iliştirilmesi kaydı ile fuar, sergi ve benzeri yerlerde tanıtım amacıyla
sergilenmesine izin verilir. Telsiz ekipmanlarının sergilenmesi; zararlı
elektromanyetik girişim, elektromanyetik bozulma, insanların veya evcil
hayvanların sağlığı, güvenliği ve mülkiyet ile ilgili riskleri engellemek
için uygun tedbirler alındığında gerçekleştirilebilir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İktisadi
İşletmecilerin Yükümlülükleri İmalatçıların
yükümlülükleri MADDE 12 – (1) İmalatçılar piyasaya arz
ettikleri telsiz ekipmanlarının 5 inci maddede belirtilen temel gereklere
uygun olarak tasarlandığını ve üretildiğini garanti eder. (2) İmalatçılar,
telsiz ekipmanlarının spektrum kullanımına yönelik ilgili mevzuatta aranan
gerekleri ihlal etmeden çalışabilecek şekilde imal edildiğini garanti eder. (3) İmalatçılar,
24 üncü maddede belirtilen teknik dosyayı düzenler ve 20 nci maddede belirtilen
ilgili uygunluk değerlendirme prosedürünü uygular veya uygulatır.
İmalatçılar, telsiz ekipmanlarının uygulanabilir gerekleri karşıladığının
uygunluk değerlendirme prosedürü ile ortaya konulduğu durumlarda, AB uygunluk
beyanı düzenler ve CE işaretini iliştirir. (4) İmalatçılar,
teknik dosya ve AB uygunluk beyanını, telsiz ekipmanlarının piyasaya arz
edilmelerini müteakip 10 yıl süreyle muhafaza eder. (5) İmalatçılar,
seri üretimde uygulanan işlemlerin bu Yönetmeliğe uygunluğunu garanti eder.
Uygunluğu beyan edilen telsiz ekipmanlarının tasarımında veya
niteliklerindeki değişiklikler ile uyumlaştırılmış standartlarda veya diğer
teknik özelliklerdeki değişiklikler dikkate alınır. İmalatçılar, telsiz
ekipmanlarının teşkil ettiği risklerle ilgili olarak nihai kullanıcıların
sağlığını ve güvenliğini korumak için piyasada bulunan cihazlardan numune
alarak testlerini gerçekleştirir, inceleme yapar, gerekli olması halinde
cihazlara ilişkin şikâyetlerin, uygun olmayan ve geri çağırılan cihazların
kaydını tutar ve dağıtıcıları bilgilendirir. (6) İmalatçılar,
piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanlarının tip, parti veya seri numarası
veya cihazın tanımlanmasını sağlayan diğer herhangi bir bilginin cihazın
üzerinde taşımasını veya cihazın boyutunun ya da yapısının buna uygun
olmaması durumunda gerekli bilgilerin ambalajında veya beraberindeki
dokümanlarda bulunmasını sağlar. (7) İmalatçılar
ismini, tescilli ticarî unvanı veya markasını ve posta iletişim bilgilerini
telsiz ekipmanı üzerinde veya telsiz ekipmanının boyutu ya da yapısının buna
izin vermediği durumlarda ambalajında veya beraberindeki dokümanda belirtir.
İmalâtçı ile irtibat sağlamak üzere tek bir posta adresi belirtilir. İletişim
bilgileri, Türkçe veya tüketiciler ile diğer son kullanıcıların kolaylıkla anlayabileceği
ve Kurumun kabul edeceği bir dilde olmalıdır. (8) İmalatçılar,
telsiz ekipmanı ile birlikte güvenlik bilgilerinin ve kullanım talimatlarının
Türkçe olarak verilmesini sağlar. Talimatlar, telsiz ekipmanının kullanım
amacına uygun olarak kullanılması için gerekli bilgileri içerir. Mezkûr
bilgiler, uygulanabilir olduğu durumlarda telsiz ekipmanlarının istenildiği
şekilde kullanımına imkân tanıyan yazılım da dâhil olmak üzere aksesuarlar ve
bileşenlere dair açıklamaları içerir. Her türlü etiketlemenin yanısıra mezkûr
talimatlar ve güvenlik bilgileri açık, anlaşılır ve okunaklı bir şekilde
yazılır. Ayrıca telsiz cihazlarının telsiz dalgaları yayması durumunda mezkûr
bilgilere; a) Telsiz
ekipmanlarının çalıştığı frekans bandı, b) Telsiz
ekipmanlarının çalıştığı frekans bandında iletilen azami çıkış gücü, dâhil edilir. (9) İmalatçılar,
telsiz ekipmanlarının her bir parçası için AB uygunluk beyanı kopyası veya
kısa AB uygunluk beyanı ile birlikte verilmesini sağlar. Kısa AB uygunluk
beyanının verildiği durumlarda AB uygunluk beyanının tam metninin yer aldığı
internet adresi belirtilir. (10) Telsiz
ekipmanın hizmete sunulmasına ilişkin kısıtlama olması veya kullanım iznine
tabi olması halinde, söz konusu kısıtlamanın veya iznin uygulandığı ülkelerin
ya da coğrafi bölgelerin bilgisi ambalajda ve cihazla birlikte verilen
belgeler arasında 17 nci maddede düzenlendiği şekilde yer alır. Kurum,
Komisyon kararlarını çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular ve 17 nci
maddede gerekli değişiklikleri yapar. (11)
İmalatçılar, piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygun
olmadığını bildiği veya bilmesi gerektiği hallerde, ekipmanı uygun hale
getirmek, piyasadan çekmek veya geri çağırmak için gerekli düzeltici
önlemleri alır. İmalatçılar, telsiz ekipmanının risk taşıması durumunda
Kuruma, özellikle uygunsuzluk durumu, bu kapsamda alınan düzeltici önlemler
ve bunların sonuçları ile ilgili her türlü bilgiyi verir. (12)
İmalatçılar, Kurumun talep etmesi halinde telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe
uygunluğunu gösteren her türlü bilgi ve belgeyi yazılı veya elektronik
ortamda Türkçe veya İngilizce olarak Kuruma sunar. İmalatçılar, Kurum
tarafından talep edilmesi halinde piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanının
teşkil ettiği riskleri ortadan kaldırmak için alınacak tedbirlerle ilgili
Kurum ile iş birliği yapar. Yetkili
temsilciler MADDE 13 – (1) İmalatçı, yazılı bir belge ile
yetkili temsilci atayabilir. 12 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen
yükümlülükler ile üçüncü fıkrasında belirtilen teknik belgeleri hazırlama
sorumluluğu yetkili temsilcilere devredilemez. (2) Yetkili
temsilci imalatçıdan alınan yetki belgesinde belirtilen görevleri yerine
getirir. Yetkili temsilciye yetki belgesinde asgari aşağıda belirtilen
işlemler için yetki verilir: a) Teknik dosya
ve AB uygunluk beyanını, telsiz ekipmanlarının piyasaya arz edilmelerini
müteakip 10 yıl süreyle muhafaza etmek. b) Kurum
talebine istinaden, telsiz ekipmanlarının uygunluğunu göstermek için gereken
tüm bilgi ve belgeleri sağlamak. c) Yetkili
temsilcinin yetki belgesi kapsamına giren telsiz ekipmanlarının teşkil ettiği
risklerin ortadan kaldırılması için Kurumla iş birliği yapmak. İthalatçıların
yükümlülükleri MADDE 14 – (1) İthalatçılar sadece bu
Yönetmeliğe uygun telsiz ekipmanlarını piyasaya arz eder. (2)
İthalatçılar; telsiz ekipmanlarını piyasaya arz etmeden önce imalatçının, 20
nci maddede atıfta bulunulan ilgili uygunluk değerlendirme prosedürünün
gerçekleştirdiğini ve telsiz ekipmanının radyo spektrumunun kullanımına
ilişkin uygulanabilir gerekleri ihlal etmeden Türkiye’de veya en az bir AB
üyesi ülkede çalıştırılabilecek şekilde imal edildiğini garanti eder.
İthalatçılar, imalatçı tarafından teknik belgelerin hazırlanmasını, telsiz
ekipmanının CE işaretini taşımasını ve 12 nci maddenin sekizinci, dokuzuncu
ve onuncu fıkralarında atıfta bulunan bilgi ve belgelerle birlikte verilmesini
ve imalatçının 12 nci maddenin altıncı ve yedinci fıkralarında belirtilen
gereklere uygun hareket etmesini sağlar. İthalatçılar, 5 inci maddede
belirtilen temel gereklere uygun olmayan telsiz ekipmanını uygun hale
getirene kadar piyasaya arz edemez. Ayrıca telsiz ekipmanının risk teşkil
etmesi halinde, ithalatçı bu durumu imalatçıya ve Kuruma bildirir. (3) İthalatçı,
ismini, tescilli ticarî unvanı veya markasını ve posta iletişim bilgilerini
telsiz ekipmanı üzerinde veya telsiz ekipmanının boyutu ya da yapısının buna
izin vermediği durumlarda ambalajında veya beraberindeki dokümanda belirtir.
İthalatçı ile irtibat sağlamak üzere tek bir posta adresi belirtilir.
İletişim bilgileri, Türkçe veya tüketiciler ile diğer son kullanıcılar
tarafından kolaylıkla anlayabileceği ve Kurumun kabul edeceği bir dilde
olmalıdır. (4)
İthalatçılar, telsiz ekipmanı ile birlikte güvenlik bilgilerinin ve kullanım
talimatlarının Türkçe olarak verilmesini sağlar. (5) İthalatçı,
kendi sorumluluğu altındaki telsiz ekipmanlarının depolama ve nakliye
koşullarında, 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygunluğunun
tehlikeye atılmamasını temin eder. (6) İthalatçı,
telsiz ekipmanlarının teşkil ettiği risklerle ilgili olarak nihai
kullanıcıların sağlığını ve güvenliğini korumak için piyasada bulunan
cihazlardan numune alarak testlerini gerçekleştirir, inceleme yapar, gerekli
olması halinde cihazlara ilişkin şikâyetlerin, uygun olmayan ve geri
çağırılan cihazların kaydını tutar ve dağıtıcıları bilgilendirir. (7) İthalatçı,
piyasaya arz ettiği telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygun olmadığını
bildiği veya bilmesi gerektiği hallerde ya da uygunsuzluğun Kurum tarafından
tespit edilmesi durumunda, ekipmanı uygun hale getirmek, piyasadan çekmek
veya geri çağırmak için gerekli düzeltici önlemleri alır. İthalatçı, telsiz
ekipmanının risk taşıması durumunda Kuruma, özellikle uygunsuzluk durumu, bu
kapsamda alınan düzeltici önlemler ve bunların sonuçları ile ilgili her türlü
bilgiyi verir. (8) İthalatçı,
teknik dosya ve AB uygunluk beyanının bir kopyasını, telsiz ekipmanının
piyasaya arz edilmesini müteakip 10 yıl süreyle muhafaza eder. (9) İthalatçı,
Kurumun talep etmesi halinde telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygunluğunu
gösteren her türlü bilgi ve belgeyi yazılı veya elektronik ortamda Türkçe
veya İngilizce olarak Kuruma sunar. İthalatçı, Kurum tarafından talep
edilmesi halinde piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanının teşkil ettikleri
riskleri ortadan kaldırmak için alınacak tedbirlerle ilgili Kurum ile iş
birliği yapar. Dağıtıcıların
yükümlülükleri MADDE 15 – (1) Dağıtıcılar, telsiz ekipmanını
piyasada bulundururken bu Yönetmelik kapsamında belirlenen gereklere göre
hareket eder. (2) Dağıtıcılar,
telsiz ekipmanını piyasada bulundurmadan önce ekipmanın CE işaretini
taşıdığını, bu Yönetmeliğin gerektirdiği belgeler, kullanım talimatları ve
güvenlik bilgilerinin Türkçe olarak telsiz ekipmanı ile birlikte verildiğini,
imalatçının ve ithalatçının 12 nci maddenin ikinci fıkrası ile altı ila
onuncu fıkralarında ve 14 üncü maddenin üçüncü fıkrasında bulunan gereklere
uyduğunu onaylar. Dağıtıcılar, 5 inci maddede belirtilen temel gereklere
uygun olmayan telsiz ekipmanını uygun hale getirene kadar piyasaya arz
edemez. Telsiz ekipmanının risk teşkil etmesi halinde dağıtıcı, Kurum ile
birlikte üretici veya ithalatçıyı ayrıca bilgilendirmelidir. (3) Dağıtıcılar,
kendi sorumluluğu altındaki telsiz ekipmanlarının depolama ve nakliye
koşullarında, 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygunluğunun
tehlikeye atılmamasını temin eder. (4) Dağıtıcılar,
piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygun olmadığını
bildiği veya bilmesinin gerektiği hallerde, ekipmanı uygun hale getirmek,
piyasadan çekmek veya geri çağırmak için gerekli düzeltici önlemleri alır.
Dağıtıcılar, telsiz ekipmanının risk taşıması durumunda Kuruma; özellikle
uygunsuzluk durumu, bu kapsamda alınan düzeltici önlemler ve bunların
sonuçları ile ilgili her türlü bilgiyi verir. (5) Dağıtıcılar,
Kurumun talep etmesi halinde telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygunluğunu
gösteren her türlü bilgi ve belgeyi yazılı veya elektronik ortamda Türkçe
veya İngilizce olarak Kuruma sunar. Dağıtıcılar, Kurum tarafından talep
edilmesi halinde piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanının teşkil ettiği
riskleri ortadan kaldırmak için alınacak tedbirlerle ilgili Kurum ile iş
birliği yapar. İmalatçı
yükümlülüklerinin ithalatçı ve dağıtıcıya uygulandığı durumlar MADDE 16 – (1) Telsiz ekipmanlarını, kendi
ticari adları veya ticari markaları altında piyasaya arz eden veya piyasaya
arz edilen bir ekipmanı bu Yönetmeliğe uygunluğunu etkileyecek şekilde
değiştiren ithalatçı veya dağıtıcılar imalatçı olarak değerlendirilir ve imalatçıların
12 nci madde kapsamındaki yükümlülüklerine tabi olur. Ambalajda
kısıtlama ve kullanım iznine dair bilginin sunulması MADDE 17 – (1) 12 nci maddenin onuncu
fıkrasında yer verilen kısıtlama ve kullanım izni bilgileri aşağıdaki şekilde
sunulur: a) Telsiz
ekipmanının ambalajına görünür ve okunaklı olarak; Ek–8’de yer verilen
şekilde bir piktogram veya Türkçe ya da tüketiciler ile diğer son
kullanıcıların kolaylıkla anlayabileceği ve Kurumun kabul edeceği bir dilde
“Kısıtlamalar veya izinler” ifadesi, arkasından kullanım kısıtlaması veya
izinlerin bulunduğu ülkelerin Ek–9’da belirtilen kısaltmaları yazılır. (2) Telsiz
ekipmanının hizmete sunulmasına ilişkin kısıtlama olması veya telsiz
ekipmanının kullanım iznine tabi olması halinde, telsiz ekipmanına eşlik eden
belgeler; Türkçe ya da tüketiciler ile diğer son kullanıcıların kolaylıkla
anlayabileceği ve Kurumun kabul edeceği bir dilde, kısıtlamalar ve izinlerin
uygulandığı devletleri, coğrafi bölgelerin bilgisini, devletler ile coğrafi
bölgelerde uygulanabilir olan kısıtlamalar ve izinlerin türünü de içerir. İktisadi
işletmecilerin bilgileri MADDE 18 – (1) İktisadi işletmeciler, telsiz
ekipmanlarını tedarik ettiği veya kendilerine tedarik eden iktisadi
işletmecilere ait bilgileri, ekipmanların tedarik tarihinden sonraki 10 yıl
süre ile muhafaza eder ve talep üzerine Kuruma bildirir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Telsiz
Ekipmanlarının Uygunluğu Telsiz
ekipmanlarının uygunluk karinesi MADDE 19 – (1) Uyumlaştırılmış standartlara
uygun telsiz ekipmanlarının, 5 inci maddede belirlenen temel gereklere uygun
olduğu kabul edilir. Uygunluk
değerlendirme prosedürleri MADDE 20 – (1) İmalatçı, 5 inci maddede
belirtilen temel gerekleri karşılamak amacıyla telsiz ekipmanının uygunluk
değerlendirmesini yapar. Uygunluk değerlendirmesi, 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilen temel gerekler için telsiz ekipmanının
amaçlanan bütün çalışma koşullarını ve makul olarak öngörülebilecek şartları
da dikkate alır. Telsiz ekipmanının farklı yapılandırmalarda olabileceği
durumlarda uygunluk değerlendirmesi telsiz ekipmanının bütün olası
yapılandırmaları için 5 inci madde de belirtilen temel gerekleri karşılayıp
karşılamadığını doğrular. (2) İmalatçılar; a) Ek–2’de
belirtilen iç üretim kontrolü, b) Ek–3’te
belirtilen AB-tip incelemesi ve sonrasında iç üretim kontrolüne dayanan tipe
uygunluk, c) Ek–4’te
belirtilen tam kalite güvencesine dayanan uygunluk, prosedürlerinden
herhangi birini kullanarak telsiz ekipmanının 5 inci maddenin birinci
fıkrasında belirtilen temel gereklere uygun olduğunu gösterir. (3) İmalatçılar,
uyumlaştırılmış standartları uyguladığında; telsiz ekipmanının 5 inci
maddenin ikinci ve üçüncü fıkralarında belirtilen temel gereklere uygunluğunu
değerlendirirken; a) Ek–2’de
belirtilen iç üretim kontrolü, b) Ek–3’te
belirtilen AB-tip incelemesi ve sonrasında iç üretim kontrolüne dayanan tipe
uygunluk, c) Ek–4’te
belirtilen tam kalite güvencesine dayanan uygunluk, prosedürlerden
herhangi birini kullanır. (4) İmalatçılar,
uyumlaştırılmış standartları uygulamadıysa veya kısmen uyguladıysa ya da bu
tür uyumlaştırılmış standartlar söz konusu değilse, telsiz ekipmanının 5 inci
maddenin ikinci ve üçüncü fıkralarında belirtilen temel gereklere uygunluğunu
değerlendirirken; a) Ek–3’te
belirtilen AB-tip incelemesi ve sonrasında iç üretim kontrolüne dayanan tipe
uygunluk, b) Ek–4’te
belirlenen tam kalite güvencesine dayanan uygunluk, prosedürlerinden
herhangi birini kullanır. AB uygunluk
beyanı MADDE 21 – (1) AB uygunluk beyanı 5 inci
maddede belirtilen temel gereklerin karşılandığını ifade eder. (2) AB uygunluk
beyanı Ek–6’da belirlenen şekil ve içeriğe uygun olarak düzenlenir ve güncel
halde tutulur. Piyasaya arz edilen veya piyasada bulundurulan telsiz
ekipmanlarının AB uygunluk beyanı Türkçeye tercüme edilir. 12 nci maddenin
dokuzuncu fıkrasında atıf yapılan kısa AB uygunluk beyanı, Ek–7’de belirlenen
içeriğe uygun olarak düzenlenir ve güncel halde tutulur. Piyasaya arz edilen
veya piyasada bulundurulan telsiz ekipmanlarının kısa AB uygunluk beyanı
Türkçeye tercüme edilir. Piyasaya arz edilen veya piyasada bulundurulan
telsiz ekipmanlarının AB uygunluk beyanının tam metni ve Türkçe tercümesi,
kısa AB uygunluk beyanında belirtilen internet adresinde yer alır. (3) Bir telsiz
ekipmanının AB uygunluk beyanını gerektiren birden fazla düzenlemeye tabi
olması durumunda, söz konusu düzenlemelerle ilgili olarak tek bir AB uygunluk
beyanı hazırlanır. Söz konusu beyan ilgili düzenlemelerin isim ve yayım
bilgilerini içerir. (4) İmalatçılar,
AB uygunluk beyanı düzenleyerek telsiz ekipmanının bu Yönetmelikte belirtilen
gereklere uygunluğuna ilişkin sorumluluğu üstlenir. CE işaretinin
genel ilkeleri MADDE 22 – (1) CE işareti, “CE” İşareti
Yönetmeliği ve CE işaretine ilişkin ilgili mevzuatta belirtilen genel
ilkelere tabidir. (2) Telsiz
ekipmanlarının yapısının gerektirdiği hallerde, telsiz ekipmanına iliştirilen
CE işaretinin yüksekliği görünebilir ve okunabilir olarak kalması kaydıyla 5
mm’den az olabilir. CE işareti
iliştirmek için kurallar ve onaylanmış kuruluş kimlik numarası MADDE 23 – (1) CE işareti, telsiz ekipmanının
yapısından dolayı işareti iliştirmenin mümkün olmadığı veya haklı bir gerekçe
bulunduğu durumlar haricinde telsiz ekipmanına ya da ekipmanın bilgi
levhasına görünebilir, okunabilir ve silinmez bir şekilde iliştirilir. Aynı
zamanda ekipmanın ambalajına ise görünebilir ve okunabilir bir şekilde
iliştirilir. (2) CE işareti,
telsiz ekipmanı piyasaya arz edilmeden önce iliştirilir. (3) Ek–4’te
belirtilen uygunluk değerlendirme prosedürü uygulandığında, onaylanmış
kuruluşun kimlik numarası, CE işaretinden sonra gelir. Onaylanmış kuruluşun
kimlik numarası, CE işareti ile aynı yükseklikte olur. Onaylanmış kuruluşun
kimlik numarası, onaylanmış kuruluşun kendisi ya da talimatları kapsamında
imalatçı veya yetkili temsilcisi tarafından iliştirilir. (4) Kurum, CE
işaretinin bu Yönetmelikte belirtilen şartlara uygun olarak kullanılması için
gerekli tedbirleri alır, uygunsuz bir şekilde kullanılması durumunda ise
gerekli müeyyideleri uygular. Teknik dosya MADDE 24 – (1) Teknik dosya, telsiz
ekipmanının 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygun olmasını sağlamak
amacıyla imalatçı tarafından kullanılan araçların ilgili bütün verilerini
veya detaylarını içerir. Teknik dosya en azından Ek–5’te belirtilen unsurları
içerir. (2) Teknik
dosya, telsiz ekipmanı piyasaya arz edilmeden önce hazırlanır ve güncel halde
tutulur. (3) Teknik dosya
ve herhangi bir AB-tip inceleme prosedürüyle ilgili yazışma, onaylanmış
kuruluşun kabul edeceği bir dilde hazırlanır. (4) Kurum
imalatçı veya ithalatçıdan, teknik dosyanın birinci, ikinci veya üçüncü
fıkralara uygun olmadığı ve bu şekilde telsiz ekipmanının 5 inci maddede
belirtilen temel gereklere uygunluğunu doğrulamak için yeterli seviyede
ilgili veri ya da araçları sunamadığı durumlarda, 5 inci maddede belirtilen
temel gereklere uygunluğu doğrulamak için masrafları kendileri tarafından
karşılanmak üzere Kurum tarafından kabul edilebilecek bir kuruluşa belirtilen
süre içerisinde test yaptırmasını isteyebilir. BEŞİNCİ BÖLÜM Uygunluk
Değerlendirme Kuruluşları Bildirim MADDE 25 – (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamında üçüncü taraf uygunluk değerlendirme görevlerini gerçekleştirmek
için görevlendirdiği kuruluşları Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyon ve
AB üyesi ülkelere bildirir. Uygunluk
değerlendirme kuruluşlarının görevlendirilmesi MADDE 26 – (1) Kurum, bu Yönetmeliğin amacına
uygun olarak; uygunluk değerlendirme kuruluşlarının değerlendirilmesi
için gerekli usulün belirlenmesi ve yürütülmesinden, uygun görülen
kuruluşların görevlendirilmesinden, onaylanmış kuruluşların Komisyona iletmek
üzere Ticaret Bakanlığına bildiriminden ve bunların 31 inci maddeye
uygunlukları da dâhil olmak üzere denetiminden ve konuyla ilgili
düzenlemelerin yapılmasından sorumludur. Uygunluk
değerlendirme kuruluşlarının görevlendirilme usul ve esasları MADDE 27 – (1) Kurum, uygunluk değerlendirme
kuruluşları ile herhangi bir çıkar ilişkisine girmez. (2) Kurum,
uygunluk değerlendirme kuruluşlarına ilişkin faaliyetlerinde objektifliğini
ve tarafsızlığını koruyacak şekilde yapılanır ve çalışır. (3) Kurum,
uygunluk değerlendirme kuruluşunun görevlendirilmesine ilişkin her kararın,
değerlendirmeyi gerçekleştirenlerden farklı uzman kişiler tarafından
verilmesini sağlayacak şekilde yapılanır. (4) Kurum,
uygunluk değerlendirme kuruluşlarının gerçekleştirdiği uygunluk değerlendirme
ya da danışmanlık faaliyetlerini, ticari ya da rekabetçi bir temelde sunmaz
veya sağlamaz. (5) Kurum, elde
ettiği bilgilerin gizliliğini korur. (6) Kurum,
görevlerini yerine getirmek için emrinde yeterli sayıda uzman personel
bulundurur. Bilgilendirme
yükümlülüğü MADDE 28 – (1) Kurum, uygunluk değerlendirme
kuruluşlarının değerlendirilmesi, görevlendirilmesi ve onaylanmış
kuruluşların izlenmesi ile ilgili prosedürleri ve bunlar hakkındaki
değişiklikleri Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyona bildirir. Onaylanmış
kuruluşlara ilişkin gerekler MADDE 29 – (1) Uygunluk değerlendirme
kuruluşu, onaylanmış kuruluş olarak görevlendirilmesi için bu maddedeki
şartları sağlar. (2) Uygunluk
değerlendirme kuruluşu ilgili mevzuata uygun bir şekilde kurulur ve tüzel
kişiliği haizdir. (3) Uygunluk
değerlendirme kuruluşu tarafsız olup, değerlendirdiği ürün ve kuruluşlardan
bağımsızdır. Değerlendirdiği telsiz ekipmanlarının tasarımında, imalatında,
tedarikinde, montajında, kullanımında veya bakımında yer alan teşebbüsleri
temsil eden meslek federasyonu ya da iş birliğine ait bir kuruluş;
bağımsızlığını ve menfaat çatışması içinde olmadığını ispatlaması durumunda,
bağımsız ve tarafsız bir kuruluş olarak değerlendirilebilir. (4) Uygunluk
değerlendirme görevlerini gerçekleştirmekle sorumlu olan bir uygunluk
değerlendirme kuruluşu, yöneticileri ve personeli; değerlendirdiği telsiz
ekipmanını tasarlayan, imal eden, tedarik eden, kuran, satın alan, sahip
olan, kullanan ya da bakımını yapan taraf veya bu tarafların temsilcisi
olamaz. Bu durum, uygunluk değerlendirme kuruluşunun faaliyetleri için
gerekli olan telsiz ekipmanlarının kullanımını veya söz konusu telsiz
ekipmanlarının kişisel amaçlar için kullanımını engellemez. Uygunluk
değerlendirme görevlerini gerçekleştirmekle sorumlu bir uygunluk
değerlendirme kuruluşu yöneticileri ve personeli; telsiz ekipmanlarının
tasarımı, imalatı veya montajı, pazarlanması, kurulumu, kullanım ya da
bakımına direkt olarak dâhil olmaz veya bu faaliyetlere dâhil olan tarafları
temsil edemez ve uygunluk değerlendirme faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin
bağımsızlığı veya doğruluğu ile uyuşmazlık içerisinde olabilecek herhangi bir
faaliyete dâhil olamaz. Bu hüküm danışmanlık hizmetlerine de uygulanır.
Uygunluk değerlendirme kuruluşları; şube, temsilcilik veya yüklenicilerinin
yürüttüğü faaliyetlerin, kendisinin gerçekleştirdiği değerlendirme
faaliyetlerinin gizliliğini, objektifliğini ve tarafsızlığını etkilemediğini
garanti eder. (5) Uygunluk
değerlendirme kuruluşu ve kuruluşun personeli, yüksek seviyede gerekli teknik
yeterliğe ve mesleki donanıma sahip olacak şekilde uygunluk değerlendirme
faaliyetlerini yürütür ve söz konusu faaliyetlerin sonunda özellikle mali
konulara ilişkin kararları alırken her türlü baskıdan, teşvikten ve faaliyet
sonucundan etkilenebilecek kişi ya da kişilerden bağımsız hareket eder. (6) Uygunluk
değerlendirme kuruluşu, Ek–3 ve Ek–4 ile verilen ve bunlarla ilgili
onaylanmış görevlerini, bu görevlerin kendisi tarafından ya da kendi
sorumluluğu altında gerçekleştirilmesi fark etmeksizin yürütebilecek
kapasiteye sahip olmalıdır. Uygunluk değerlendirme kuruluşu, görevlendirilmiş
olduğu her bir telsiz ekipmanı kategorisi ya da türü ile her bir uygunluk
değerlendirme prosedürü için her zaman aşağıdaki gerekli unsurları
tasarrufunda bulundurmalıdır: a) Uygunluk
değerlendirme görevlerini gerçekleştirmek için uygun teknik bilgi ve
tecrübeye sahip personel. b) Uygunluk
değerlendirme faaliyetlerinde kullanılacak prosedürlerinin şeffaflığını veya
yeniden üretilebilirliğini sağlayacak şekilde, uygunluk değerlendirmesi
gerçekleştirilirken göz önünde bulundurulan prosedürlerin açıklamalarına ve
uygunluk değerlendirme kuruluşunun onaylanmış kuruluş olarak yerine getirdiği
görevler ile diğer faaliyetleri arasındaki ayrımı sağlayacak uygun politika
ve prosedürler. c) Taahhüt
ettiği işin büyüklüğü, faaliyet gösterdiği sektör, organizasyon yapısı, söz
konusu ürünün teknoloji karmaşıklık derecesini ve imalat sürecinin hacmini ve
vasfını dikkate alan, faaliyetlerin gerçekleşmesi için gerekli yöntemler. ç) Uygunluk
değerlendirme faaliyetleri ile bağlantılı teknik ve idari görevleri uygun bir
şekilde yerine getirmek için gerekli araçlar. (7) Uygunluk
değerlendirme görevlerini gerçekleştirmekle sorumlu personel aşağıdaki
özelliklere sahip olmalıdır: a) Uygunluk
değerlendirme kuruluşunun görevlendirilmiş olduğu uygunluk değerlendirme
faaliyetlerini kapsayan mesleki ve teknik eğitime. b)
Gerçekleştirdikleri değerlendirmelerin gereklerine ilişkin yeterli seviyede
bilgi birikimi ve bu değerlendirmeleri gerçekleştirmek için uzmanlık
vasıflarına. c) 5 inci
maddede belirtilen temel gereklere, uygulanabilir uyumlaştırılmış standartlar
ve ulusal mevzuata uygun bilgi ve anlayışa. ç)
Değerlendirmelerin gerçekleştirildiğini gösteren AB-tip incelemesi belgeleri
veya kalite sistemi onayları, kayıtları ve raporlarını hazırlamaya ilişkin
kabiliyete. (8) Uygunluk
değerlendirme kuruluşları, kendi yöneticilerinin ve uygunluk değerlendirme
görevlerini yürütmekten sorumlu olan personelinin tarafsızlığını garanti
eder. Uygunluk değerlendirme kuruluşu yöneticilerinin ve uygunluk değerlendirme
görevlerini yürütmekten sorumlu personelin aldığı ücretler, yürütülen
değerlendirmelerin sayısına veya sonuçlarına bağlı değildir. (9) Uygunluk
değerlendirme kuruluşları, yürüttüğü değerlendirme faaliyetleri kapsamında
mesleki sorumluluk sigortası yaptırır. (10) Uygunluk
değerlendirme kuruluşunun personeli, Kurum ile ilişkili olan işler haricinde
Ek–3 ve Ek–4 veya bunları geçerli kılan bir ulusal mevzuatın herhangi bir
hükmü kapsamında, görevlerini yürütürken elde ettiği tüm bilgiler hakkında
mesleki gizliliği gözetir. Uygunluk değerlendirme kuruluşu tarafından
mülkiyet hakları korunur. (11) Uygunluk
değerlendirme kuruluşları, ilgili standardizasyon faaliyetleri, telsiz
ekipmanları ve frekans planlaması alanındaki düzenleyici faaliyetler ve
onaylanmış kuruluş koordinasyon grubunun faaliyetlerine katılır ya da
uygunluk değerlendirme görevlerini gerçekleştirmekten sorumlu personelinin
bunlarla ilgili olarak bilgilendirilmesini sağlar ve grubun çalışmaları
sonucunda ortaya çıkan karar ve metinleri rehber belge olarak uygular. Onaylanmış
kuruluşların uygunluk karinesi MADDE 30 – (1) Bir uygunluk değerlendirme
kuruluşu, AB Resmi Gazetesi’nde isimleri yayımlanmış olan ilgili
uyumlaştırılmış standartlar veya bunların bir bölümünde belirtilen kriterlere
uygun olduğunu gösterdiği durumlarda, bu kuruluşun uygulanabilir
uyumlaştırılmış standartların bu gerekleri kapsadığı ölçüde 29 uncu maddede
belirtilen gereklere uygun hareket ettiği varsayılır. Onaylanmış
kuruluşun şube, temsilcilik ve yüklenicileri MADDE 31 – (1) Onaylanmış kuruluş, uygunluk
değerlendirme ile ilgili belirli görevleri yüklenicilerine verdiği veya şube
ya da temsilciliklerine başvurulduğu durumlarda, yüklenicilerin veya şube ya
da temsilciliklerinin 29 uncu maddede belirtilen gerekleri karşılamasını sağlar
ve konu hakkında Kurumu bilgilendirir. (2) Onaylanmış
kuruluş; yüklenici, şube veya temsilcilikleri tarafından yürütülen görevlerin
her türlü sorumluluğunu üstlenmiş sayılır. (3) Uygunluk
değerlendirme faaliyetleri, sadece müşterinin bunu kabul etmesi halinde, bir
şube veya temsilcilik ya da yüklenici tarafından gerçekleştirilebilir. (4) Onaylanmış
kuruluşlar, yüklenicileri veya şube ya da temsilciliklerine ve bunlar
tarafından Ek–3 ve Ek–4 kapsamında gerçekleştirilen çalışmalara ilişkin
yeterlik değerlendirmesi ile ilgili belgeleri Kuruma sunar. Görevlendirilme
başvurusu MADDE 32 – (1) Uygunluk değerlendirme
kuruluşu, onaylanmış kuruluş olarak görevlendirilmek istemesi halinde Kuruma
başvurur. (2)
Görevlendirme başvurusu ile birlikte, uygunluk değerlendirme faaliyetlerinin,
uygunluk değerlendirme modülü veya modülleri ile bu kuruluşun yetkin olduğu
telsiz ekipmanları ile ilgili açıklamalar, eğer varsa uygunluk değerlendirme
kuruluşunun 29 uncu maddede belirtilen gerekleri karşıladığını kanıtlayan ulusal
bir akreditasyon kurumu tarafından düzenlenen bir akreditasyon sertifikası
Kuruma sunulur. (3)
Görevlendirme başvurusunda bulunan uygunluk değerlendirme kuruluşunun bir
akreditasyon sertifikası sunamadığı durumlarda, bu kuruluş Kuruma 29 uncu
maddede belirtilen gereklere uygunluğunun onaylanması, tanınması ve izlenmesi
için gerekli olabilecek her türlü belgeye dayalı kanıtı sunar. Görevlendirme
prosedürü MADDE 33 – (1) Kurum, 29 uncu maddede
belirtilen gerekleri karşılamış olan uygunluk değerlendirme kuruluşlarını
onaylanmış kuruluş olarak görevlendirebilir. (2) Kurum,
görevlendirdiği kuruluşları Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyon ve AB
üyesi ülkelere bildirir. Bildirim, AB’nin Yeni Yaklaşım Onaylanmış Kuruluşlar
Bilgi Sistemi kullanılarak yapılır. (3) Bildirim,
uygunluk değerlendirme faaliyetlerinin, uygunluk değerlendirme modülünün veya
modüllerinin ve değerlendirmeye konu telsiz ekipmanının bütün detayları ile
kuruluşun yetkinliğine dair belgeleri içerir. (4) Kurum,
bildirimin 32 nci maddenin ikinci fıkrasında atıfta bulunulan akreditasyon
sertifikasına istinaden yapılmadığı durumlarda, uygunluk değerlendirme
kuruluşunun yeterliğini kanıtlayan belgeleri Ticaret Bakanlığı aracılığıyla
Komisyon ve AB üyesi ülkelere gönderir ve bu kuruluşun düzenli olarak
izlenmesini ve 29 uncu maddede belirtilen gerekleri karşılamaya devam
etmesini temin edecek düzenlemeleri yapar. (5)
Görevlendirilmek için başvuru yapan kuruluş, akreditasyon belgesi
kullanıldığı durumlarda görevlendirildikten sonraki iki haftalık süre
içerisinde, akreditasyonun kullanılmadığı durumlarda ise görevlendirildikten
sonraki iki aylık süre içerisinde sadece Komisyon ve AB üyesi ülkeler
tarafından bir itirazda bulunulmadığı hallerde onaylanmış kuruluş olarak
faaliyetlerini gerçekleştirebilir. Yalnızca bu uygunluk değerlendirme
kuruluşları, Komisyon tarafından bir kimlik kayıt numarasının tahsis edilmesi
ile Kurum tarafından onaylanmış kuruluş olarak atanır. (6) Kurum,
görevlendirme ile ilgili her türlü değişikliği Ticaret Bakanlığı aracılığıyla
Komisyon ve AB üyesi ülkelere bildirir. Onaylanmış
kuruluşların atanması MADDE 34 – (1) Bildirimi yapılan uygunluk değerlendirme
kuruluşuna Komisyon tarafından ilgili mevzuat uyarınca bir kimlik kayıt
numarası atanır. (2) Kurum,
onaylanmış kuruluşlara verilen kimlik numaralarını ve görevlendirdiği
faaliyetlerle birlikte onaylanmış kuruluşların bir listesini kamuya açık hale
getirir. Görevlendirmelerle
ilgili değişiklikler MADDE 35 – (1) Kurum, görevlendirdiği
onaylanmış kuruluşun 29 uncu maddede belirtilen gerekleri artık
karşılamadığını ya da yükümlülüklerini yerine getirmediğini tespit etmesi
durumunda, fiilin önemine bağlı olarak görevlendirmeyi kısıtlar, askıya alır
veya iptal eder. Komisyona ve AB üyesi ülkelere iletilmek üzere Ticaret
Bakanlığını derhal bilgilendirir. (2) Kurum,
görevlendirmenin kısıtlanması, askıya alınması veya iptali durumunda ya da
görevlendirdiği onaylanmış kuruluşun faaliyetlerini durdurması halinde, bu
kuruluşa ait dosyalara ilişkin işlemlerin, başka bir onaylanmış kuruluş
tarafından yürütülmesi veya bu dosyaların gerektiğinde bildirim ve piyasa
gözetimi ve denetimi faaliyetleri çerçevesinde kullanılmak üzere muhafaza
edilmesi için gerekli tedbirleri alır. Onaylanmış
kuruluşların yeterliğinin incelenmesi MADDE 36 – (1) Kurum, onaylanmış bir
kuruluşun yeterliğiyle ya da bu kuruluşun tabi olduğu gerekler ve
sorumlulukları yerine getirmeyi sürdürmesi ile ilgili şüphe duyarsa veya bu
tür bir şüphe duyulduğu kendisine bildirilir ise inceleme yapar. (2) Kurum,
Komisyonun talebi üzerine ilgili onaylanmış kuruluşun yeterliğinin devam
ettirilmesi veya görevlendirmeye esas bütün bilgileri sağlar. (3) Kurum,
soruşturma sırasında elde edilecek bütün önemli bilgilerin gizli tutulmasını
sağlar. (4) Komisyon,
onaylanmış bir kuruluşun görevlendirme işlemleri ile ilgili gerekleri
karşılamadığını veya bunları artık karşılayamaz hale geldiğini tespit ettiği
durumlarda görevlendirmenin geri çekilmesi de dâhil olmak üzere gerekli
düzeltici tedbirlerin gerçekleştirilmesini Kurumdan talep edebilir. Onaylanmış
kuruluşların uygulamaya ilişkin yükümlülükleri MADDE 37 – (1) Onaylanmış kuruluşlar Ek–3 ve
Ek–4’te belirtilen uygunluk değerlendirme prosedürleri uyarınca uygunluk
değerlendirme faaliyetlerini yürütür. (2) Uygunluk
değerlendirme işlemleri, iktisadi işletmeciler için gereksiz yük yaratmayacak
ve orantılı bir şekilde yürütülür. Uygunluk değerlendirme kuruluşları faaliyetlerini;
taahhüt ettiği işin boyutu, faaliyet gösterdiği sektör, organizasyon yapısı,
ilgili telsiz ekipmanı teknolojisinin karmaşıklığı ve üretim sürecinin
sürekli veya seri/parti şeklinde olma niteliğini dikkate alarak yürütür.
Uygunluk değerlendirme kuruluşları söz konusu işlemlerde, telsiz ekipmanının
bu Yönetmeliğe uygunluğu için gerekli olan koruma seviyesini ve zorluk
derecesini göz önünde bulundurarak hareket eder. (3) Onaylanmış
kuruluş, imalatçının 5 inci maddede belirtilen temel gerekleri veya ilgili
uyumlaştırılmış standartları ya da diğer teknik özellikleri karşılamadığını
tespit etmesi durumunda, imalatçıdan gerekli düzeltici tedbirleri almasını
ister ve AB-tip inceleme belgesi veya kalite sistemi onayı vermez. (4) Onaylanmış
kuruluş, AB-tip inceleme belgesinin veya kalite sistemi onayının verilmesini
müteakip uygunluğun izlenmesi sürecinde telsiz ekipmanının uygun olmadığını
tespit etmesi halinde, imalatçıdan gerekli düzeltici tedbirleri almasını
ister ve AB-tip inceleme belgesi veya kalite sistemi onayını konunun önemine
göre askıya alır ya da iptal eder. (5) Onaylanmış
kuruluş, düzeltici tedbirlerin alınmadığı veya gerekli etkiye sahip olmadığı
durumlarda, konunun önemine göre AB-tip inceleme belgesi veya kalite sistemi
onayını kısıtlar, askıya alır veya iptal eder. Onaylanmış
kuruluşların kararlarına itiraz MADDE 38 – (1) Onaylanmış kuruluşların
kararlarına, 26/2/2004 tarihli ve 25385 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Onaylanmış Kuruluşlara Dair Yönetmeliğin 11 inci maddesi hükmü uyarınca itiraz
edilebilir. Onaylanmış
kuruluşların bilgi verme yükümlülüğü MADDE 39 – (1) Kurumca görevlendirilen
onaylanmış kuruluşlar; a) Ek–3 ve
Ek–4’teki gerekler uyarınca bir AB-tip inceleme belgesinin veya bir kalite
sistemi onayının reddedilmesi, kısıtlanması, askıya alınması veya iptal
edilmesi durumunda, b)
Görevlendirmenin kapsamını veya şartlarını etkileyen herhangi bir durumda, c) Kurumun
uygunluk değerlendirme faaliyetlerine ilişkin bilgi talebinde, ç) Talep
edilmesi halinde, Türkiye dışındaki faaliyetleri ve yüklenici ilişkileri de
dâhil olmak üzere onaylanmış kuruluş olarak gerçekleştirdikleri uygunluk
değerlendirme faaliyetleri ve diğer faaliyetler ile ilgili olarak, Kurumu
bilgilendirir. (2) Onaylanmış
kuruluşlar, Ek–3 ve Ek–4’teki gerekler uyarınca bu Yönetmelik kapsamında aynı
kategorideki telsiz ekipmanlarını kapsayan benzer uygunluk değerlendirme
faaliyetlerini gerçekleştiren diğer onaylanmış kuruluşlara, uygunluk
değerlendirmelerinin olumsuz ve talep üzerine ise olumlu sonuçlarına ilişkin
bilgileri sunar. (3) Onaylanmış
kuruluşlar, Ek–3 ve Ek–4 kapsamında bilgi verme yükümlülüklerini yerine
getirir. Tecrübe
paylaşımı MADDE 40 – (1) Kurum, onaylanmış kuruluşlara
ilişkin ulusal tecrübe paylaşımının gerçekleştirilmesine katkıda bulunabilir. Onaylanmış
kuruluşların koordinasyonu MADDE 41 – (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamında görevlendirdiği onaylanmış kuruluşlar arasında gerekli
koordinasyon ve iş birliğini sağlar. Kurum, bu Yönetmelik kapsamında görevlendirdiği
onaylanmış kuruluşların, Komisyon tarafından oluşturulan sektörel onaylanmış
kuruluşlar grubunun çalışmalarına doğrudan veya yetkili temsilcileri
aracılığıyla katılmalarını temin eder. ALTINCI BÖLÜM Piyasa
Gözetimi ve Denetimi Piyasa
gözetimi ve denetimi MADDE 42 – (1) Kurum, telsiz ekipmanlarının
piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri ve bu kapsamda alınacak tedbirlere
ilişkin ikincil düzenlemeleri yapar. Ulusal
düzeyde risk teşkil eden telsiz ekipmanı için izlenecek prosedürler MADDE 43 – (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamındaki telsiz ekipmanını, insan sağlığı ve güvenliği ile bu Yönetmelik
kapsamında kamu yararının korunması hususunda risk teşkil ettiğine dair
yeterli sebebin bulunması halinde, söz konusu telsiz ekipmanı hakkında bu
Yönetmelikte belirtilen bütün gerekleri karşılayan bir değerlendirme
gerçekleştirir. İlgili iktisadi işletmeciler, bu amaç doğrultusunda Kurum ile
iş birliği yapar. Kurum, söz konusu değerlendirme sırasında telsiz
ekipmanının bu Yönetmelikte belirtilen gereklere uygun olmadığını tespit
etmesi halinde, ilgili iktisadi işletmecilerden telsiz ekipmanını anılan
gereklere uygun hale getirmek, telsiz ekipmanını piyasadan çekmek ya da
riskin niteliği ile orantılı şekilde makul bir süre içinde geri çağırmak
üzere uygun tüm düzeltici işlemleri gecikmeksizin yapmalarını talep eder.
Kurum, yapılan bu işlemlere ilişkin ilgili onaylanmış kuruluşu bilgilendirir. (2) Kurum, risk
teşkil eden telsiz ekipmanı ile ilgili uygunsuzluğun sadece Türkiye ile
sınırlı olmadığını değerlendirmesi halinde, değerlendirme sonuçları ve
iktisadi işletmecilerden almasını istediği tedbirler hakkında, Komisyona ve
AB üyesi ülkelere iletmek üzere, Ticaret Bakanlığını bilgilendirir. (3) İktisadi
işletmeci, piyasada bulundurduğu tüm telsiz ekipmanlarına ilişkin her türlü
düzeltici tedbirleri alır. (4) İlgili
iktisadi işletmeci, birinci fıkrada belirtilen süre içerisinde gereken
düzeltici tedbirleri almadığı takdirde Kurum, ürünlerin piyasada
bulundurulmasının yasaklanması veya kısıtlanması ya da piyasadan çekilmesi
veya geri çağrılması için her türlü uygun geçici tedbiri alır. Kurum, bu
önlemler hakkında Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyonu ve AB üyesi
ülkeleri derhal bilgilendirir. (5) Dördüncü
fıkrada belirtilen bilgiler; özellikle uygun olmayan telsiz ekipmanının
tanımı, telsiz ekipmanın menşei, iddia edilen uygunsuzluk durumunun özelliği
ve içerdiği risk, ilgili iktisadi işletmeci tarafından öne sürülen argümanlar
ve alınan tedbirlerin özelliği ve süresini belirlemek için gerekli olan
veriler ile ilgili mevcut bütün detayları içerir. Kurum özellikle
uygunsuzluğun; a) Telsiz
ekipmanının 5 inci maddede belirtilen temel gerekleri karşılayamamasına veya, b) Bir uygunluk
karinesinin verilmesini sağlamış olan ve 19 uncu maddede atıfta bulunulan
uyumlaştırılmış standartlardaki eksiklere, bağlı olarak
gerçekleşip gerçekleşmediğini belirtir. (6) Kurum, AB
pazarında başlatılan bir işleme ilişkin Komisyon tarafından iletilen bilgiye
istinaden, ilgili telsiz ekipmanının uygunsuzluğuna dair uygulanmasını kabul
ettiği bir tedbiri ve elinde bulunan herhangi bir ek bilgiyi; ayrıca,
bildirilen tedbire itiraz ediyorsa itirazlarını, Ticaret Bakanlığı
aracılığıyla Komisyona ve AB üyesi ülkelere bildirir. (7) Dördüncü
fıkrada belirtilen bilgilerin alınmasından sonraki üç ay içinde, Komisyon
veya üye devletler tarafından itiraz edilmediği durumlarda bu tedbirler
geçerli sayılır. (8) Kurum, söz
konusu telsiz ekipmanının piyasadan çekilmesi de dâhil uygun kısıtlayıcı
tedbirlerin gecikmeksizin alınmasını sağlar. Korunma
prosedürü MADDE 44 – (1) 43 üncü maddenin üçüncü ve
dördüncü fıkralarında belirtilen tedbire karşı Avrupa Birliği ülkelerinden ve
Komisyondan itiraz olur ve Komisyon tarafından yapılan incelemede söz konusu
tedbirin haklı bir gerekçeye dayanmadığına hükmedilirse Kurum tedbiri
yürürlükten kaldırır. (2) Komisyon
tarafından yapılan incelemede bir üye devlet tarafından alınan ulusal
tedbirin haklı bir gerekçeye dayandığına birinci fıkra kapsamında
hükmedilirse Kurum, uygunsuz ekipmanın Türkiye piyasasından çekilmesini
sağlamak için gerekli önlemleri alır ve konuya ilişkin Komisyonu
bilgilendirir. Uygun olduğu
halde risk teşkil eden telsiz ekipmanı MADDE 45 – (1) 43 üncü maddenin birinci
fıkrası kapsamında değerlendirmesi gerçekleştirilen telsiz ekipmanının, bu
Yönetmeliğe uygun olmasına rağmen insan sağlığı ve güvenliği ya da kamu
yararının korunması anlamında risk oluşturduğunun tespit edilmesi halinde
Kurum; ürün piyasaya arz edilmiş ise riskin türüne göre, ürünün piyasadan
çekilmesi veya ürünün makul bir süre içerisinde geri çağrılması şeklinde
olmak üzere, ürünün risk taşımaması için uygun olan tüm tedbirlerin ilgili
iktisadi işletmeci tarafından alınmasını sağlar. (2) İktisadi
işletmeci, piyasada bulundurduğu telsiz ekipmanlarına ilişkin olarak her türlü
düzeltici tedbirin alınmasını sağlar. (3) Kurum,
telsiz ekipmanlarına ilişkin her türlü düzeltici tedbiri Ticaret Bakanlığı
aracılığıyla Komisyona ve AB üyesi ülkelere bildirir. Söz konusu bildirim;
mevcut bütün detayları, telsiz ekipmanının tanımlanması için gerekli olan
verileri, menşei ve tedarik zincirini, taşıdığı riski ve ayrıca ülkede alınan
tedbirin süresini ve niteliğini içerir. (4) Kurum;
Komisyonun tedbirlerin uygulanmasına devam edilip edilmeyeceğine dair
kararlarını, çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular. Uygunsuzluk
durumları MADDE 46 – (1) Kurum, 43 üncü maddede
belirtilen hükümler saklı kalmak kaydıyla; a) CE işaretinin
23 üncü maddeyi veya ilgili CE işareti mevzuatını ihlal edecek şekilde
iliştirilmiş olması, b) CE işaretinin
iliştirilmemesi, c) Onaylanmış
kuruluşun kimlik numarasının, Ek–4’te belirtilen uygunluk değerlendirme
prosedürünün uygulandığı durumlarda 23 üncü maddeyi ihlal edecek şekilde
iliştirilmesi veya iliştirilmemiş olması, ç) AB uygunluk
beyanının hazırlanmaması, d) AB uygunluk
beyanının doğru bir şekilde hazırlanmaması, e) Teknik
dosyanın mevcut olmaması veya eksik olması, f) 12 nci
maddenin altıncı veya yedinci fıkralarında veya 14 üncü maddenin üçüncü
fıkrasında atıfta bulunulan bilgilerin eksik veya yanlış olması, g) 12 nci
maddenin sekizinci, dokuzuncu ve onuncu fıkralarında belirtilen telsiz
ekipmanının kullanım amacına ilişkin bilgilerin, AB uygunluk beyanının veya
kullanım kısıtlamalarının telsiz ekipmanıyla birlikte verilmemesi, ğ) 18 inci
maddede belirtilen iktisadi işletmecilerin tanımlanmasına ilişkin gereklerin
yerine getirilmemesi, h) 7 nci maddeye
uyulmaması, durumlarından
herhangi birini tespit etmesi halinde, ilgili iktisadi işletmeciden
uygunsuzluk durumunun sonlandırılmasını ister. (2) Kurum,
birinci fıkrada atıfta bulunulan uygunsuzluk durumunun devam etmesi halinde,
telsiz ekipmanının piyasaya arzının engellenmesi veya kısıtlanması için
gerekli tedbirleri alır veya bu telsiz ekipmanının piyasadan çekilmesi ya da
geri çağrılmasını sağlar. YEDİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve
Son Hükümler Avrupa
Birliği mevzuatına uyum MADDE 47 – (1) Bu Yönetmelik, 1999/5/AT
sayılı Direktifi yürürlükten kaldıran, telsiz ekipmanlarının piyasaya arzına
ilişkin üye devletlerin kanunlarının uyumlaştırılması hakkındaki 16/4/2014
tarihli ve 2014/53/AB sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Direktifi dikkate
alınarak Avrupa Birliği mevzuatına uyum çerçevesinde hazırlanmıştır. Komisyon ile
irtibat MADDE 48 – (1) Bu Yönetmelik çerçevesinde
Kurum ile Komisyon veya AB üyesi ülkeler arasındaki her türlü bildirim ve
irtibat Ticaret Bakanlığı aracılığı ile sağlanır. İdari
yaptırımlar MADDE 49 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerine
aykırı davrananlar hakkında, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması
ve Uygulanmasına Dair Kanun ile Elektronik Haberleşme Kanunu hükümleri
uygulanır. Düzenlemeler MADDE 50 – (1) Kurum, bu Yönetmeliğin
uygulanması ile ilgili düzenlemeleri yapar. Atıflar MADDE 51
– (1) Diğer
düzenlemelerde 24/3/2007 tarihli ve 26472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği (1999/5/AT)’ne
yapılan atıflar bu Yönetmeliğe yapılmış olarak kabul edilir. (2) Telsiz ve
Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliğine dayanarak yürürlüğe
konulan Kurul kararı, tebliğ ve diğer düzenlemelerin bu Yönetmeliğe aykırılık
teşkil etmediği sürece, uygulanmasına devam edilir. Kurum, 2014/53/AB sayılı
Direktif kapsamında alınan Komisyon kararlarını çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde
uygular. Tebligat MADDE 52 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında,
yapılacak tebligatlar hakkında 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat
Kanunu hükümleri uygulanır. Hüküm
bulunmayan hususlar MADDE 53 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hususlarda ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır. Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik MADDE 54 – (1) 24/3/2007 tarihli ve 26472
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal
Ekipmanları Yönetmeliği (1999/5/AT) yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş süreci GEÇİCİ MADDE
1 – (1) Kurum, bu
Yönetmelik kapsamında bulunan hususlarda, 54 üncü madde ile yürürlükten
kaldırılan Yönetmelik hükümlerine uygun üretilen ve bu Yönetmeliğin
yayımından itibaren 3 ay içerisinde piyasaya arz edilen cihazların piyasada bulunması
veya hizmete sunulmasına engel olmaz. (2) Birinci
fıkra hükmü, AB piyasasına arz edilecek cihazlara uygulanmaz. Yürürlük MADDE 55 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 56 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu Başkanı yürütür. EK-1 Bu Yönetmeliğin Kapsamı Dışında Kalan Ekipmanlar EK-2 Uygunluk Değerlendirmesi Modül A (İç Üretim Kontrolü) EK-4 Uygunluk Değerlendirmesi Modül H (Tam Kalite Güvencesine Dayalı Uygunluk) EK-6 Ab Uygunluk Beyanı (No: … )
5 Kasım 2020 PERŞEMBE Resmî Gazete Sayı : 31295 |